Dag 7

Jannick was gisteren ergens tegen 19 uur thuis want hij moest alles binnendoor rijden. Er zijn geen vignetten te koop voor een motor . Omdat het nog winterbandenplicht is en de motoren geen winterbanden hebben. Het is nu bv al dagenlang warm en zonnig geen spoortje sneeuw dus in principe kan je dan op de motor naar je werk. Geen idee hoe dat dan wettelijk ligt. De motor is helemaal naar zijn ideeen aangepast, heeft een kleinschermpje voor, aan de tankdop een tankdoprugzak en een tas achter, heeft verwarming aan de handvaten en ik weet niet wat nog meer aangepast is. Hij is toegelaten voor 2 personen dus ik ben bang dat ik er echt aan moet geloven.

Vanmorgen rond 7 uur wakker en een beetje tv en uiteindelijk pas om 9 uur eruit gegaan. Het is donker somber weer en het heeft de hele nacht hard geregend en het regent nog steeds. Goed voor de natuur en alles spoelt weer eens schoon. Het is nu in de morgen niet heel koud met 6 graden maar wel een enorm verschil met de afgelopen dagen dan begonnen we de dag wel koud door de vorst maar super snel warm door de zon en dan ook echt warm.

Steeds meer bedrijven bieden nu hun diensten online aan en ook in Gröbming kan men nu ook bij de Landmarkt, Do it en de Spar bestellen .Dus dan kunnen de mensen in ieder geval wat klussen en in de tuin werken . Ook je huis schilderen binnen en buiten is dan mogelijk want Do it heeft verf. Je moet wel bij de meeste voor een bepaald bedrag bestellen maar als je gaat klussen is dat al snel bij elkaar. Ik heb geen idee of Letmaier ook hun diensten aanbieden want dan kan je echt klussen want die hebben hout. Helaas is dit weekend niet geschikt om buiten te werken.

Het was een lange saaie dag op de gezamelijke koffie met de hele familie na. Jannick heeft onder de keukenkasten alles dicht gemaakt omdat Ingrid wanhopig wordt van al het speelgoed wat er onder verdwijnd. Ziet er hardstikke goed uit. Hij heeft zijn Nintendo Switch van de dienst terug gehaald en later hoord eik dat ze er mee bezig waren want dan hoor ik springen en bonken . Kwalitatieve tijd voor de familie ondanks de ernst van de situatie. De Corona vallen nemen ook rondom ons toe.