Lange dag

Vanaf 6 wakker en de kinderen er gelijk na , we hadden wel wat meer tijd voor elkaar. Ik was het ontbijt voor Sabrina maken en ik hoorde Theresa roepen Oma Oma dus snel erheen. Hm Sabrina had op mijn bed gekotst. Ze heeft geen koorts ziet er niet ziek uit maar wel even Jannick gebeld. Besloten om haar toch naar de Kiga te doen en een briefje erbij met ons telefoonnummer. Daarna at ze gewoon haar ontbijt. Theresa vertelde dat de juf gisteren met haar gepraat had en ze had een soort opluchting over zich. Ik blijf herhalen dat ze over alles mag praten , wij hebben niets te verbergen.
Jan Theresa een stuk weg gebracht en daarna met Sabrina op weg.
Ik douchen en mijn bed afgehaald ( je moet ergens mee bezig blijven) Dan een koppie koffie. De koffie die ik van Jannick heb gekregen is echt lekkere koffie. Zoals wij zeggen geen zwarte koffie maar aangenaam bruin. (15 Euro de kilo een beetje veel) Het is zwaar bewolkt en vanmorgen lichte vorst. Er is een merel die waarschijnlijk onder het dak nestelt en die vliegt altijd in de morgen heen en weer en dan zien we dat einde van de middag weer. Het geeft het gevoel dat de natuur weer aan het ontwaken is. Zag gisteren onderweg ook al her en der bollen boven de grond komen en een soort heide in de natuur helemaal in bloei staan (gisteren toen we onderweg naar Ramsau waren) Ik voel het altijd als een soort belofte. Er wordt de komende dagen geen mooi weer voorspeld.
Gisteravond en vanmorgen lieve berichtjes van Liduina gehad. Zo jammer dat haar vakantie bij ons niet door kon gaan. Maar wat in het vat zit verzuurd niet.
Dan in overleg met Jan besloten dat ik om half 12 naar de Mez ging wandelen met het pakket voor de Post van Meli . In het voorbij gaan bij Herbert vragen of ik de Grillhandl eerder kon halen en dan naar de Post, en de Unimarkt gegaan. Bij de laatste werd het meer dan ik had gedacht. Dus met volle rugtas naar Herbert, alles stond al klaar en met nog 2 tasjes met broodjes ,6 halve kippen en salade naar huis gezeuld. Jan was Theresa al tegemoed gelopen en die waren al thuis. Jannick zou pas om 5 komen maar die belde ben onderweg naar huis. Dus gezellig met zijn allen aan tafel en lekker gegeten. Jannick had een probeer appje op zijn telefoon gezet en probeerde Sabrina daarmee te laten praten, ze snapte deels maar vond het geweldig een popje die ich zei en dan wijst ze op haar zelf. Endan mocht ze zelf dingen aanraken en dan laten zeggen. Vanmorgen wilde ze niet naar de Kiga en ik had al een aantal dagen het gevoel dat ze niet wilde. Toen ze met Opa weg ging zei ik tegen haar veel plezier en toen keek ze zo treurig. Ik dacht ze zal toch niet overgegeven hebben omdat ze niet wil. Ik had ook al tegen Jannick gezegd dat ze echt niet wilde en als ik aan haar vraag is papa lief ja is mama lief ja en dan oma en opa en Theresa maar als ik aan haar vraag is Sabrina lief dan zegt ze nee en als ik vraag naar de andere juffen daar ook nee. Sonja is haar vaste begeleider en ik baal dat je niet met Sabrina kan praten over waarom . Jannick zat al in zijn huis superman pak en hij werd door zijn baas gebeld toch werken dus hij ging weer aankleden en was pas ergens ik denk zelfs na 19 uur weer thuis. Ik was al bezig de kip van Meli en alle andere dingen die over waren naar beneden te brengen toen Meli thuis kwam. Kinderen naar beneden en alle spullen en dan diep ademhalen zo dat hebben we gehad, Meli zei dat ze ook van de week al had gemerkt dat Sabrina niet wil. Theresa had haar huiswerk al gemaakt en alles goed en snel dus ze is nu het hele weekend vrij.Ik ben om 8 mijn bed in gegaan en kijk tv. Morgen weer een dag