Huldiging en Krommerijnloppet

Nederland, Blitterswijck

Zaterdag 29 oktober
De wekker liep opnieuw vroeg af om 6.30 stonden we er naast.
We vertrokken even na half 8 naar Cothen en kwamen daar om 9.15 aan.
Leuk om al die bekende gezichten te zien en weer even snel bijkletsen.
De huldiging werd door Marco puik van Vasa sport en Erik van Leeuwen van de NSV gedaan. Jammer dat Haje er niet was die had de 3e plaats, Leo Lansbergen de 1e en Jannick dus de 2e.
Dan begon de Krommerijnloppet en Jan en ik gingen met de nordic walkingtocht mee. Was super mooi weer en een leuke wandeling.
We moesten nog wachten op Tomas Koning die met ons mee terug ging.
Ondertussen zo laat geworden dat we net aan tijd hadden om ons om te kleden spullen in te pakken en weg naar Landsgraaf. Kwamen we ook nog in de file terecht ongevallen en rijen supporters van een voetbalclub op weg naar het stadion.
Kwamen toch op tijd in Snowworld aan.
Nog net tijd om wat skies te testen en een keer naar boven lopen. Dat viel tegen, de sneeuw was heel zacht en heel diep en het leek meer op grove hagel dan op sneeuw. Jannick had graag klassiek gelopen maar moest verplicht skate doen omdat zijn klassieke skies geen enkele naar boven kwam.Het was voor >Jannick en Tomas dus abnormaal zwaar maar ze hebben de 19 klimmen en de 19 afdalingen gemaakt. Totaal 19 km.Geen idee hoe stijl het is maar behoorlijk.
Het was een reusachtig goede sfeer en reuze gezellige sfeer. Ik heb ongelooflijke bewondering voor de gehandicapte sporter, wat sommige doen lijkt me doodeng maar dat vonden zij van wat Jannick en Tomas deden.
Respect voor elkaar was groot.
De avond vloog om en dan begint de nacht rondom 3 uur waren Tomas en Jannick klaar en lagen we her en der op banken en stoelen met een slaapzak tot de morgen te wachten. Tomas was zo moedig om in de morgen nog 2 extra klimmen te gaan maken maar Jannick hield het voor gezien heeft ook een lange reis achter zich en een lange reis voor zich.
Om 4 uur was het cup a soup tijd dat was lekker en om 8 uur was het gezamelijk ontbijten in het restaurant van het hotel, erg lekker en er was genoeg. de laatste loodjes werden door de atleten gemaakt en om 10 uur het verlossende einde.
Er is iets van bijna 9000 euro door de atleten bijeen gebracht en er kwam nog van een sponsor 1000 bij.Er zijn ruim 1800km gelopen en dat door 30 van de geplande 70 teams. een enorme prestatie ook wat het geld betreft want ze gingen bij 70 teams voor 14.000 euro.
Dan nog een uurtje de auto in en tegen 12 uur weer in het huisje. Slapen slapen slapen.