Opnieuw een regendag

Om half 8 wakker een beetje tv tot half 9 en dan opgestaan. Eeen rustig begin van de dag is het halve werk. Helaas geen mooi weer maar donker somber en regen en hoger sneeuw. Echt herfstweer we vallen van het een in het ander. Gisteravond weer genoten van de Mask Singers en tot grote verbazing kwam nu Rainer Schönfelder uit de Karpfer, voormalig skister en tegenwoordig met Herman Maier een hotelketen. Hij zingt dus goed , beweegt zich goed en heeft werkelijk een kunststuk afgeleverd. Niemand heeft hem geraden. Volgende is de finale met de 3 overgeblevenen. Het was weer goed voor een lange avond ontspannen tv kijken en luisteren.
Jan moest toch nog wat aan het huisje doen , ik dacht dat hij klaar was maar hij heeft oa een gaatje dicht gemaakt waar een knoest uit het hout was gevallen en daar kwamen de wespen binnen nu netjes dicht met een houten stopje. Ach als hij maar bezig is.
Ik zet nog wat fotos van gisteren hierbij.
Dan eten gekookt, het werd vandaag spruitjes stamppot van spekjes en puree en daarbij Tafelspitz in Krensauce. Ik had verwacht dat Jan dat wat minder zou vinden maar hij vond de Tafelspitz en de Krensauce lekker. En het waren kleine Nederlandse spruitjes.Ik verheug me nu al op 21 Oktober dan komen mijn pakken met van die deel crackertjes , ik heb gelijk 20 pakken besteld dus daar kan ik weer lang mee toe komen. Dan komt de Holland Snack Express weer en ook weer mijn volkoren beschuit en nog wat dingen. Ik ben reuze blij met hen, wel duurder dan als je het in Nederland koopt maar ik ga er zelf niet voor rijden .
Het is toch elke dag weer een tour om iets te eten te bedenken. Lette ik even niet op had ik de melk laten overkoken dus na het eten had ik wat schoon te maken want al mijn flesjes en kruidenmolens staan achter mijn kookplaat.
Ach ja een mens moet bezig blijven en eigen schuld is dikke bult.
Eind van de middag kwam Ingrid koffie drinken en Theresa werd opgehaald om bij Zoe te spelen. Ik moet wel lachen om Theresa die heeft namelijk een boek geschreven inclusief illustraties en die kunnen we kopen voor 1,10 Euro. Dat staat netjes op de achterkant en het boek heet Der Vögel in der Nacht. Tja je moet ergens beginnen toch? Beter met boeken schrijven dan met slechtere zaken.
Wij kiojken eigenlijk geen Nederlandse tv meer maar ik zag iets voorbij komen over een App nlziet en heb nu een maand op proef en we hbben al wat dingen gekeken. Het bevalt ons wel kan er alleen niet achter komen hoe het werkt met ondertiteling want ook het Nederlands versta ik slecht. Ik kijk daarom graag met ondertiteling. Ook had ik nog nooit van een chromecast gehoord en dat is wel iets om te gebruiken dan kan ik op de tv kijken zonder draden en zo. Ja Oma probeert bij de tijd te blijven. We hbben Bureau 040 gekeken en gelijk 6 afleveringen. Grappig sommige dingen herkennen we nog wel van Eindhoven.