Port Avontura

Spanje, Katalonien

Ik was voor de wekker al wakker , jan wakker gemaakt en Theresa kwam gelijk te voorschijn. De muggen maken nu geen onderscheid meer, misschien omdat er geen plekje bij mij meer is. We spuiten en luchten daarna met horen maar we zien niets. Toch onder de bulten. Af en toe laat zich er eentje zien die is dan meestal snel plat. Ik heb spul van Autan waar we ons helemaal mee inspuiten en smeren helpt niets. Of zou het anders nog erger zijn ?? Nu een enorme spuitbus hier gekocht volgens mij gaan we er zelf ook aan kapot en zitten de muggen zich een rolberoerte te lachen.
We gingen op weg naar Port Avontura daar deden we een krap uurtje over en een 10 Euro armer aan de tol dus ook terug weer dat bedrag. Dan aangekomen 15 euro om te mogen parkeren en dan ver van het park want je mag dichterbij parkeren komt er nog eens 3 Eurootjes bij. Veel bewaking tassencontrole enz. Ik had de kaarten op internet gekocht en omdat ik niet kon printen krijg je een nummer waarmee je de kaarten kan afhalen. Dus we moesten bij een andere balie. Zijn we aan de beurt zegt de dame dat ik bij de touroperator moet zijn. Mijn wenkbrauwen gingen omhoog en ik vraag haar hoe ze dat bedoelde. Nou gewoon zij hebben niets te maken met dat nummer. Dus ik zei haar dat ik wel zeker wist en dat de kaarten gewoon bij het park zelf gekocht zijn. Oh even vragen en ja hoor moest wel even 3 Eurootjes dokken want ze moest de kaarten printen. Na alle ergernis het park in. Het is nog steeds een heel mooi park met schitterend groen en palmen. Bij alle prijzen moest ik wel even slikken want een hamburgertje met wat friet voor 15 Euro. Er was eigenlijk ook niets gezonds te koop zoals in het Gardapark. Het kinderdeel was bijna identiek aan het Gardapark alleen ander thema . Wat leuk is dat ze een eigen echte locomotief hebben rijden, hebben we dus ook een rondje gemaakt. We zijn met de boot geweest en er waren spannender dingen waar Theresa ook in mocht zoals een achtbaan en een drakenrups. Ze geniet dan volop. De vogelshow was heel leuk niet van die circuskunstjes maar meer de vogels zelf.We hebben vandaag niet het hele park gehad ook al zijn we niet vroeg terug gegaan. We waren rond half 7 thuis dan snel wat te eten gemaakt en na het eten nar Vilanova gegaan want we moesten tanken en daar is het een stuk goedkoper maar het lukte Jan niet om benzine te krijgen dus naar binnen was een soort cafetaria/bar bij en de man kwam hem helpen. Dan is het gelukt. Gelijk bij de naastgelegen Lidl nieuwe voorraad meegenomen. We waren om 8 uur weer terug en dan samen met Theresa even onder de douche. Ik heb haar yoghurttoetje op een lepel gestoken en in de vriezer gedaan daar zit ze nu nog heerlijk op te kluiven. Gisteren wilde ze zelf vroeg naar bed, nu wil ze nog even opblijven.
Morgen gaan we nog een keer naar Port Avontura. Om de rest te gaan bekijken. Er is ook een groot waterpark en een nieuw geopend themapark het Ferraripark. Zwemmen kunnen we hier voldoende en het Ferraripark is niets voor onder de 1.40.m. Dus we houden het bij 2 dagen Avonturapark.