Taart met hindernissen gemaakt.

Ik kon slecht inslapen en heb lang gedraaid en werd wakker om half 9. Dan opgestaan en alle ochtend dingen gedaan. De zon scheen al en ik zag een blauwe lucht nog wat frisjes maar dat veranderd snel.
Ik had Meli een smsje gestuurd met Fliessenschneider en vraagteken en kreeg vericht terug buiten voor de voordeur een hand en een elektrische.
Dus met Jan naar beneden en ja daar stonden ze. De hand ging niet echt dus dan de elektrische proberen. Zo dat ging als een trein we waren in 5 minuten klaar. Het waren maar 3 stuk die we op maat moesten maken. Dan heb ik ze erin gelijmd. Veel rotzooi om schoon te maken voor alleen 3 stukken. Nu drogen en morgen voegen. Middageten gemaakt Kokommer met hertoginaardappeltjes en gyros. Dat smaakte goed . Dan zijn we in de middag aan de wandel gegaan en heb ik de laatste dingen voor de taart gehaald. Jan wil graag een Monchoutaart. Ik had alles maar geen Mascarpone die ik gebruik omdat ze hier geen Monchou hebben.
Morgen wordt hij 75, dat is een reden voor een minifeestje. Normaal zouden we dat in Nederland hebben gevierd zoals met 65 en 70 maar daar zijn we van terug gekomen. Kost een hoop geld en uiteindelijk alleen problemen. Wel jammer. Dit jaar zit Nederland er niet in want we willen echt vakantie lekker naar de thermen in Slovenie. We hebben als we daar zijn eigenlijk niets meer nodig. We hadden nog wel er aan gedacht om naar de Floriade te gaan. Gezien de benzine prijzen en goedkoop is de Floriade ook niet houden we ook dat voor gezien.
Ik had Ingrid gebeld want Theresa nam niet aan . Nou Ingrid ook niet. Dus een bericht gestuurd en gevraagd of de kinderen morgen na school mogen komen dan brengen we ze ook weer thuis. Dat was uiteindelijk goed alleen we halen beide kinderen bij de Kiga op. Dan na alles opgeruimd te hebben en de gele zakken buiten en de groencontainers was het tijd om aan de taart te beginnen. Dat was lachen want waar zijn mijn bakvormen? Uiteindelijk een constructie gevonden die ik kon gebruiken. Ik had de koek al gemalen met mijn nieuwe Tupperwaremolen. Zo dat gaat super, Als het zo fijn is lukt het ook beter om de boter te verdelen en de koek te verdelen. Dus dat stond al klaar in de koelkast. Volgende probleem waar zijn 2 beslagkommen. Ook gevonden net als de mixer en zelfs compleet. Dus de taart helemaal gemaakt en dan uhhhhh Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan, een probleempje de kersen topping staat in de grote kast en daarvoor allemaal andere kasten- Samen met Jan lukte het en zie de taart is klaar en staat in de koelkast. Nu met rugpijn op de stoel en voor de tv hangen, Ik denk dat ik snel naar mijn bed wissel.

Het is hier nu 7 april 's nachts, Van harte gefeliciteerd allemaal, maar Jan in het bijzonder met zijn 75 ste verjaardag, we hopen dat het een hele gezellige dag voor jullie allen samen gaat worden, we denken aan jullie en nemen er vanmiddag ook een klein borreltje op. genieten we toch een beetje samen. liefs en groetjes van Ruud en Christina, Cherique en Wesley, Scarlett en Delano.

Christina 2022-04-07 04:35:03

Jan van harte Gefeliciteerd met je 75e verjaardag.