Familie weer naar huis

Slovenië, Catez ob Savi

Vanmorgen was ik al vroeg wakker en heb eerst de fotos bij het vorige stukje opgeladen. Het was al super zonnig en om 8 uur lag ik al in de ligstoel. Ingrid en Jannick gingen broodjes halen in Brezice en wij hielden ons met Theresa bezig. Dan met zijn allen lekker buiten ontbijten. Dan zijn Oma en Opa met Theresa in de binnen Thermen gaan zwemmen en Papa en Mama buiten. We hebben een uur met haar rond gedobberd en dan hebben we haar fruit gegeven , aangekleed en ze viel in slaap. Wij zijn terug gaan lopen en Ingrid en Jannick kwamen tegelijkertijd aan. Auto inpakken, wat eten, wij Theresa nog wat te eten gegeven en dan gingen ze weer naar huis. Het was te snel om. We zitten nu bij 32 graden in de schaduw en steken straks de BBQ nog even aan. Wij vinden het heerlijk in een tent maar Ingrid vindt het hellemaal niets , veel te gehorig. Ze zegt dat ze daar last van heeft. Maar je hoort dezelfde geluiden als je in een huisje zit want dan heb je met deze temperaturen ook het raam open staan. Ik slaap zelfs makkelijker omdat ik naar andere geluiden kan luisteren dan mijn tinnitus. Ik heb zo vast geslapen dat ik zelfs het onweer niet gehoord heb.
Het lekkere etentje gisteren hebben we van Ingrid en Jannick gekregen. Tja waar vindt je anders zulke goede oppassers. Maar we doen het ook graag zonder het etentje. Ingrid vroeg ons wat moeten jullie nu de rest van de vakantie doen zonder Theresa? We denken dat we ons zullen langeweilen.
Ik weet niet of ik het al had gemeld maar de kleine Theresa moet aan een bril. Ze heeft 1.5 dioptrie en een oogje moet worden afgeplakt. Dat laatste was wel duidelijk. Maar Ingrid wil voor de meting toch een tweede opinie binnen halen. Wat niet schaadt denk ik dan.
Ik zag dat Olivia en Pepijn de avond vierdaagse lopen. Ook heeft Olivia haar eerste minitennis toernooi gespeeld. Leuk om ze op afstand zo te volgen.

De familie is gelukkig weer goed thuis aangekomen met wat oponthoud aan de grenzen. Ze hebben de tolweg over Kroatie genomen. Dan gaan ze hier gelijk de grens slovenie over en dan later weer andersom.Het zou sneller zijn dan onze route maar wij hebben minder oponthoud en genieten altijd de weg door de dorpen. Wij rijden Celje , Maribor, Graz. het is nu 19 uur en er komt wat wind dus kan de warmte uit de tent worden geblazen. ondanks de ventilator die we in de tent hebben was het snikheet. Van Jannick hoorde ik dat ze thuis zijn begonnen met het graven voor de nieuwe loopstal. We zien het wel, merken er weinig van omdat we niet thuis zijn.
Het is nu 23 uur en we wachten op de onweersbui. Het is nog steeds 23 graden.