Grote verrassing voor Theresa

Oostenrijk, Schladming

Donnerstag 14.Juli
Weer een grauwe koude en zeer natte dag met hoogst temperatuur 14 graden.Heel veel wind ook. Dus veel bomen die omgaan. Doordat de grond nu drassig en verzadigd raakt gaan de bomen bij wind ook makkelijker om. Waren het eerst de kleine beken die voor problemen zorgen nu dus ook de Inn, Donau en Enns. Ook veel afsluitingen door Murabgangen of dreigende Murabgangen. Veel passen zijn dicht en sneeuwval tot op 1600 meter. Klinkt niet als zomer maar dat is het wel. Vanaf morgen beter weer.
Jan was vanmorgen aan de badkamerkasten bezig, mijn spiegelkast hangt en de elektriciteit er ook weer op. De andere hangkast hangt ook.
Dan heeft hij mij naar de fysio gebracht en is even naar het gemeentehuis gegaan om het Gästeblatt af te geven.
Middageten dan maar snel een Spaanse Chorizo Pizza uit de vriezer.
Nu is Jan de onderkasten tegen elkaar vast aan het zetten langzaam zie je het wat worden. Ben er blij mee. Kan straks als hij daar stopt de kastjes die hangen gaan vullen.
Ingrid was met Theresa naar Schladming naar Barbara en naar de Hofer om een wc bril te gaan halen. Ondanks reclame vandaag begonnen het pas 10 uur was waren ze uitverkocht. Ze belde mij of wij nog naar Stainach gingen maar nee die tijd heb ik niet.
Kwam ze met Theresa na het eten boven , Theresa helemaal blij met een brief en in de brief zaten die voetbalpoppetjes van de Lidl. En Ingrid ik weet niet van wie. Dan ik even gelezen en gekeken heeft ze ze uit Duitsland van Marjanne gekregen. Wat een enorme geslaagde verrassing en Theresa is zo blij haar poppetjes moesten gelijk in het zakje bij Oma en de kaart moest mee. Want ze gaan nu naar Maria.
Gekke Marjanne je hebt haar zo ongelooflijk blij gemaakt en de verrassing was totaal geslaagd.

Een vriendin van Ingrid is gisteren bevallen van een jongetje met de naam Finn.
En pas een andere vriendin ook van een zoon met de naam Klement. Straks zijn de jongetjes op. Wij weten het nog steeds niet. Dus hopelijk de volgende keer maar moet de baby wel meewerken.

Vanmiddag met Jan meegereden om even bij de Hofer te kijken voor die badkamer glazen met wandhouder nou er was totaal niet meer . Niets van de badkamerartikelen en niets van de wc artikelen. Dan is Schladming rondkijken waar het hele centrum tot een groot terras met eet en drink dingen was omgetoverd. Er zijn in ieder geval 4 grote podiums en het zou los gaan om 17 uur. Ik vond het akelig koud en het miezerde en was blij dat ik met Jan mee terug kon. Wel jammer voor zo´n fantastisch evenement. Mid Europe Internationales Blasmusikfestival. Ik heb staan kijken en luisteren bij een groot kinderorkest en ze hadden het zo koud en die handen waar ze mee moesten spelen waren zo koud en stram.

Thuis gekomen kwamene Ingrid en Theresa , Theresa had weer nieuwe kleding gekregen en allemaal leuk ondergoed gekregen. Moet ze natuurlijk laten zien. Ze groeit ook best goed.
Nu komt net Ingrid nog een keer voorbij om te vragen of Theresa haar bril hier had laten liggen , nee dus . Kan zijn dat ze het bij Maria in de Sölk heeft afgedaan. Tja die bril weet wat.
Net heel even Marjanne kunnen bedanken op internet , ze is in Meran Sud Tirol bij haar zoon Tom. Het pakje had ze dinsdag pas op de bus gedaan in Duitsland en nu hadden we het al. Jaja we kunnen het merken Marjanne is een fantastische Oma!!!