Märchenwald

Gisteravond gingen de alarmen, iets met dierredding. Gelukkig de kinderen sliepen door want ze lagen er nog maar net in.
Later vertelde Jannick dat er 3 ossen door de bodem in de Jauchegrube waren gevallen en dat alle dieren het overleeft hebben. Hij was niet naar de inzet omdat hij de dienst had overgenomen bij het RK in Gröbming. De bezetting was met een patient naar Graz.
Sabrina was vannacht onrustig, ik had haar al opgetild en andersom gelegd toen wij naar bed gingen en daar moest ze in haar slaap heel hard om lachen. Om voor vijven was ze echt waker en ik dacht dan maar bij ons in bed en 2x een knal met haar hoofd 1x tand door mijn lip en 1x een zeer hoofd. Ze vond het leuk om door ons bed te spitten dus van slapen kwam niet veel. Theresa kwam ergens rondom 7 ook in bed en dan de tv maar aangezet. Kon ik nog wat dommelen. Dan uiteindelijk opgestaan , ik douchen, Jan douchen en Jannick ook wakker gemaakt. Dan ontbijten met elkaar na eerst Jannicks slaapspullen weer op het balkon gezet te hebben. Uiteindelijk besloten we om naar Märchenwald te gaan in Sankt Georgen ob Judenburg daar rijden we toch een 1 1/2 uur over. We gingen over de Schöberpass. Jannick ging op de motor want wij met 2 kinderzitjes daar gaat niemand meer tussen. Wij kwamen net voor hem aan. Het was zeer heet maar gelukkig heel veel onder de bomen en ook niet heel veel mensen. We konden gewoon voor de deur parkeren. Het is geen groot park maar voor kinderen erg leuk en ook Sabrina heeft genoten. Dan nog warm gegeten en Sabrina mocht op het bankje tussen ons in zitten , we hadden gevraagd wat ze wild eeten maar geen Frittatensuppe van Theresa, geen Schnitzel nee ze wilde patat. Dus ik had eerst patat op een servetje gelegd maar dat was zo weg en ze at alle patat van mijn bord weg uiteraard wel met mayonaise. Bleef mij een reuze Schnitzel waar ze wel een paar hapjes van wilde. Nadat mijn patat weg was wilde ze nog wel wat van Jan. Dan was het tijd om te gaan. Wij hebben van af Rottenmann alles binnendoor gereden want het was vanaf Liezen over de B320 al de hele dag heel erg druk met lange wachttijden bij Trautenfels. Jannick was met zijn motor wel over de B320 en zei dat er net voor hem een ongeluk was gebeurd bij het benzinestation net voor je Liezen uitrijd ,ook de brandweer ging. We kwamen weer vlak na elkaar thuis. Onderweg had Jannick gebeld dat de uitslagen er waren en geen Corona dus de kinderen helemaal blij want verteld dat ze naar Mama mochten. Thuis eerst de auto uitgepakt en dan met zijn allen koffie drinken met de Apfelstrüdel die ik gisteren had gebakken. Daarna bedden , kleding en wat al niet meer verhuizen. Morgen komen de kinderen weer want Ingrid moet werken en dinsdag ook maar heerlijk alleen slapen is ook al was het gezellig .
Vandaag Olivia van Kirsten en Jeroen alweer 14 jaar geworden, van harte gefeliciteerd. Ik krijg zo langzamerhand echt grote kleinkinderen.

wat een leuk park is Märchenwald voor de kinderen,en heerlijk ze zo te zien genieten, en blij te horen dat de uitslag van mama negetief was, toch weer een grote opluchting dacht ik zo,voor jullie allemaal.Gefeliciteerd met alle drie dekleinkinderen, ja ze worden al echte heren en dametje op die leeftijd