Begin van een kort weekje

Vanmorgen om half 8 wakker, ik heb vandaag de tijd voor mezelf dus lekker nog een uurtje ontbijt tv in bed. Dan toch opgestaan douchen enz. Dan broodjes gebakken en ontbeten. Het is super mooi weer met wat sluier bewolking maar het wordt weer warm. Het is weer wennen zonder mijn 2 druktemakers. Mijn eerste koffie achter mijn kiezen dus ik ben klaar voor de nieuwe dag.
Ik heb het filmpje van gisteren van Theresa opnieuw erop gezet. Om de een of andere reden verdween het steeds. Nu zie je ook het fimpje staan geen idee waarom dat gebeurd. Dus als je het wil kijken het staat op gisteren.
Favorite klusje gedaan, de frituurpan schoonmaken. Ik heb er een ongelooflijke hekel aan. Nu kan ik niet frituren want ik dacht nog olie te hebben maar helaas. Dan met Jan even naar de Billa daar hadden ze geen grote zak aardappelen en ik vind 4 Euro voor een klein zakje voor 1x te duur. Dus gelijk door naar de Spar en zie die hadden wel een zak van 5 kg voor 3,99. Een klein kooltje meegenomen kan ik van de week een keer bami maken. Vandaag staat witlof met kasssaus op het programma . Witlof wel duur 2,99 voor 500 gr. Maar er was eigenlijk verder niet veel. Thuisgekomen en gaan koken. Aardappeltjes geschil, witlof gesneden en een stukje vlees gebakken.
Het heeft mij gesmaakt. Jan is tegenwoordig zo´n enorme kieskauwer wat vlees betreft. Ik had gisteren biefstuk wat hem niet smaakte maar vandaag een bieflapje ook niet. Dan zit hij het aan de katten te voeren wat ik toch zonde vind. Een beetje meer aardappelen gekookt kunnen we morgen gebakken aardappelen eten. In de middag niet veel gedaan veel te warm. Heerlijk alles open.
De afgelopen week 3 grote ongevallen op de B320. 2x bij Gröbming en 1x bij Schladming. Bij het laatste ongeluk 3 doden gevallen. Dan mag Jan wel met de kinderen in Oostenrijk rijden maar niet in het buitenland terwijl om de hoek bij ons het ene na het andere ongeluk gebeurd.
Tot nu toe dit jaar al 177 bosbranden in Oostenrijk en er zit een flink stijgende lijn in.
Nu bijna 20 uur en nog steeds flink warm.