Dat was het weekend

Vanmorgen wakker geworden en wat tv gekeken. Dan opgestaan en alle ochtend dingen gedaan. Was aangezet en dan op weg naar Donnersbach.
Prachtig weer en het was opnieuw warm . We halen toch steeds de 25 graden en gisteren was het echt heel warm. Dan gigantische storm met orkaankracht.
Maar daar was vanmorgen niets meer van te merken. We moesten een flink stuk lopen van waar we de auto kwijt konden tot aan de Kirtag. Doorgelopen tot wa ar de Puch autootjes starten . Dan weer terug gewandeld en voor we de Kirtag verlieten een Langos gekocht en gegeten. Thuis gekomen de volgende was erin en middageten gemaakt. Met Jan samen gegeten en klaar waren we. Jannick kwam thuis en even later boven. Die waren naar Kärnten gereden waar ze delen van hun kast konden kopen (2e hands) scheelde de helft in prijs. Dan zijn ze toch nog doorgereden naar Ikea om wat ontbrekende dingen die ze voor de kast nodig hadden te kopen. Meli was naar het jeugd RK gegaan en Jannick ging het oude wandmeubel uit elkaar halen. Alles is aan elkaar vast en een hele klus om het uit elkaar te krijgen. Degene die het in huis gemaakt heeft was een timmerman.
Soms moest ik wat helpen met eraf tillen en naar buiten te tillen. Jannick is echt handig geworden want hij heeft de elektrische dozen van de kast gehaald en in de muur bevestigd. Ik hoorde Meli thuiskomen en dan moeten ze de bus van haar vader leeghalen want daarmee hebben ze de kasten gehaald. Jannick gaat nog overleggen of ze toch het deel wat zij al hebben staan ook nog wat verplaatsen zodat ze ruimte krijgen om nog een deel kasten ernaast te doen. Daarmee zouden ze gelijk de lelijke gekleurde tegeltjes aan de muur kwijt zijn.
DE F1 wordt niets voor ons dan liggen we al op een oor.

Zondag
Uitgeslapen en alle ochtenddingen gedaan . Jan eruit en dat duurt allemaal zo lang. Ik wilde eigenlijk naar de tweedehands beurs maar Jan was eindelijk om kwart voor 11 bereid en toen we eraan kwamen was er niets meer dus omgekeerd en naar huis gegaan. Even bij Meli en Jannick gekeken die bezig waren met de elektriciteit in de kelder aan te leggen. Even boven gekeken bij hen in de huiskamer waar de kast grotendeels klaar is. Niets verplaatst maar gehouden zoals ze het hebben. Maar het is een ongelooflijke verandering nu die oude kasten weg zijn. Morgen kan Meli het afmaken. Daar heeft ze Jannick niet voor nodig dus doen ze de dingen nu waar ze samen voor nodig zijn. Er wordt hard gewerkt. Jannick vroeg of ik wil koken en ja dat is goed. Ze zitten steeds zonder elektriciteit beneden. Dus de overgebleven hutspot vries ik in en we eten kiploempiaas vooraf en bami toe. Ik heb atjar , emping en kroepoek.
De bedden zijn aggehaald, de tweede was zit erin dus het schiet op.
Ik heb het een weinig benauwd en een loopneus van al het stof in huis ondanks mijn allergie medicijnen.Ik ga nu eerst een koppie koffie drinken en dan moet ik gaan koken.
Ik was bijna klaar toen Meli en Jannick kwamen eten. Het was gezellig en na het eten verdwenen ze weer.
Net ging het alarm en ergens een brandmelder, ik zei al tegen Jan vast de PV of IPC. De laatste het bedrijf waar Jannick werkt en die hebben er ook al een paar gehad. Meestal is brandmelderalarm niets. Ik denk ook niet dat Jannick ook gegaan is. Hij heeft genoeg werk thuis.
Ik zag dat zonder we gekeken hebben Max toch de sprint gewonnen heeft.
DE rest van de dag in rust doorgebracht, ben wat verkouden en snotter nu.