Alles weer anders dan voorgenomen.

Oostenrijk, Aich

Gisteravond een film gekeken eentje die we een paar jaar terug eigenlijk in de bioscoop wilden zien. Om de een of andere reden kwam het er niet van. Wie Brüder im Wind met prachtige natuuropnamen Best een emotionele film maar ik vond hem wel de moeite waard.
Lukas lebt mit seinem Vater in der österreichischen Bergwelt. Durch Lukas indirekt verschuldet, ist seine Mutter Maria verstorben; seitdem spricht er nicht mehr. Sein Vater kompensiert den Verlust durch ein ruppiges Auftreten, mit dem er sich von seinem Sohn entfernt.
Als Lukas einen Adler findet, der aus dem Nest gestoßen wurde, beschließt er, ihn großzuziehen – heimlich, weil der Vater die Adler als Räuber seiner Schafe verfolgt. Lukas tauft den Adler auf den Namen Abel und hat somit einen Freund und Begleiter gefunden, der ihm die Zuneigung gibt, die ihm vom Vater verwehrt bleibt. Er beginnt allmählich wieder zu sprechen und bekommt bei der Aufzucht Unterstützung von Förster Danzer. Er zeigt Lukas, wie man den Adler richtig füttert und ihm das Fliegen lehrt.
Lukas wird allerdings klar, dass es Abel auf kurz oder lang zurück in die Wildnis zieht. Als Abel in die Freiheit fliegt, vermisst ihn Lukas so sehr, dass er sich auf die Suche nach Abel macht.

Vanmorgen heeft Jan mij naar Christine bebracht en ook weer opgehaald. Ik was eerst een stuk gaan lopen en het was zeer warm en benauwd. Helaas rond het middaguur was het sterk bewolkt en niet lekker meer veel wind en 16 graden.
Na ons middageten bij Ingrid koffie gaan drinken. Die heeft nu de afspraak voor Sabrina binnen voor Oktober . Dat veranderd ook onze plannen weer. We zouden eigenlijk naar Nederland gaan als Ingrid met Sabrina van de Reha terug gekomen waren en dan hadden we een dag of 14 gepland. Maar nu moet ze 2 Oktober al naar Wenen en Theresa gaat al naar de Volksschule dus daar moeten wij dan voor zorgen en vrij dat gaat niet meer. Dus de tandarts afspraak afgezegd .
Dus maar begonnen met storneren en ook dan maar alle dingen waar ik een optie hadgenomen voor pasen 2020 gestorneerd. Want op het schip, op de catering en de biertap , standup paddelen voor de grote kleinkinderen en nog wat dingen.
Wij zijn hier nodig in september en oktober dus dan kunnen we niet weggaan. Het is wel goed zo en dan kunnen Jan en ik mischien in het voorjaar samen richting Rome of zo . Staat al lang op ons lijstje en we willen eigenlijk een beetje gaan rondreizen in Italie dus ook bv naar Florence . Beginnen in de omgeving Venetie maar we hebben nog genoeg tijd om ons te bezinnen . We boeken dan toch last minut want dat is ons afgelopen jaar wel goed bevallen gezien de 70% korting die we overal kregen. We kunnen zo lang gaan als we willen.
Dan hebben we toch weer iets om naar uit te kijken en ons op te verheugen.
Maar eerst maar eens alles met Sabrina achter de rug hebben en dan weten we in Oktober in ieder geval weer meer en dan waarschijnlijk ook hoe dan verder. Ineens komt het opnieuw dichtbij en ik voelde ook gelijk stress gevoelens. Je kan jezelf voorhouden dat het niets veranderd als je die hebt maar dat werkt gewoon niet. We moeten er gewoon doorheen met alle ups en downs. In Augustus eerst Jan weer dan in september Reha voor Sabrina en dan gelijk Oktober de opname in Wenen.