Muttertag

Volgens Malcolm komt de winter snel. Hij heeft mijn hele dag goed gemaakt. https://www.facebook.com/malcolm.schwidder/videos/10157162441527596

Vanmorgen rondom 7 wakker een beetje tv en om 8 eruit gegaan. Ik was net helemaal klaar kwam Jannick vragen of ik koffie kwam drinken. Gezellig bij hen aan de ontbijttafel en ondertussen met een minispel Jenga met Theresa gespeeld die is zo gehaaid dat ik werkelijk dat het te gaan verliezen maar onverwacht won ik toch.
Zij had voor Mama een mooie bloem gemaakt en als je de bloemblaadje optilt staat er iets liefs onder , Jannick had er ook eentje voor Ingrid gemaakt . Er kwam een aardbeientaart in hartvorm uit de koelkast en die smaakte goed. Theresa was Jan ook gaan halen (die zijn eigen boterhammen mee bracht) en dus met zijn allen nog een kop koffie drinken dus als ik nu hyper ben weet ik waarvan.
Naar boven gegaan en Jan zei ik ga weer klussen. Hij mag van mij de tijd nemen maar ik geloof dat hij wel erg graag bezig is, heb ik er toch iets mee gewonnen. Ik heb een poosje de herdenking van Mauthausen gekeken. het staat hoog op mijn lijstje om een keer te bezoeken. Jannick was al met school daar , dat is een verplichting in Oostenrijk.
https://www.mauthausen-memorial.org/de/Wissen/Das-Konzentrationslager-Mauthausen-1938-1945 en over de Totenmärsche. Het is onvoorstelbaar, en onmenselijk. Nooit mogen deze dingen vergeten worden.
Jan was klaar met de 2e bak en de plankjes zagen dus alles naar boven gesjouwd en in de hal neergezet op plastik. Dan begonnen met gronden.Ondertussen riep Ingrid dat het eten klaar was en zijn we bij hen gaan eten. Heerlijk de restanten van gisteren .Dan nog koffie drinken met eclairs , het kan vandaag niet op. Het sombere weer van vanmorgen is nu weg en de zon valt ruim door de wolken en het is nu al 22 graden op het balkon. Ook al is het nog niet klaar we kunnen al zitten en alvast wat fotos gemaakt. Achter onze eethoek is een grote plantenbak van zeker 55cm breed en 55 diep. Beplanten kunnen we pas als de bovenzijde van de balkonrand geleverd is. En dan kunnen we ook onze plantenwand afmaken.Dan komt er op de balkonrand een grote plantenbak en daar boven hoger een kleine plantenbak. Alle voorbereidingen zijn bijna klaar op het afschilderen van het hout en de bakken na. Ondertussen ga ik bedenken hoe de andere kant van het balkon achter de kast moet gaan worden.
Jannick heeft gisteravond tot 12 nog moeten werken met een collega samen. Jannick werd aangevallen door een hond die niet van de mensen daar was. (ze denken een illegale toerist die ergens zit) Ik vind het vreselijk zielig voor de hond want het is meestal de schuld van de bezitter maar Jannick´s collega is vol op de hond gegaan en heeft hem bijna omgebracht. Hij is opgeleid tot Gebirgsjäger bij de Bundesheer en is dus niet voor de poes. Voor Jannick een geluk om zo´n collega te hebben en zeker als je zo samen in de nacht ergens bent. Zijn collega zal zeker ook een mens te lijf gaan als die een gevaar is. Het is eigenlijk een zeer goedmoedige jongen die ook ik graag mag. Maar hij blijft een militair.
De familie beneden gaat op visite in Rohrmoos dan kan ze gelijk de kinderstoel die ze verkocht heeft afgeven. Ingrid zette hem op de Tauschburse en gelijk kreeg ze antwoord van Bianca die wil ik hebben. Ik denk dat ze hem voor hun hotel gebruikt. Wij genieten van de zon ook al is die steeds weer weg . Het is beter dan we hadden verwacht want ze gaven koud met regen op. Het heeft gistermiddag wel geregend en geonweerd en vannacht ook nog wel geregend maar ik geloof niet heel veel.
Gistermiddag twijfelde ik heel even iets te voelen. Ingrid zei vanmorgen er was een aardbeving in Liezen. Dus ik vroeg haar hoe laat? en ze zei ik dacht rond twee. Dan heb ik dat toch waarschijnlijk gevoeld.
Een poosje met Jan buiten gezeten maar dan werd de bewolking weer dicht.

Ziet er gezellig uit, Nicolette!!!

Annemarieke 2020-05-10 17:59:58

De taart ziet er heerlijk uit, het zal wel heerlijk gesmaakt hebben. Het balkon ziet er gezellig uit. Ik moet daar toch eens komen zitten.