Jannick naar Garmisch

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Donderdag 12 februari ’09

Hoi Ineke, het was een leuke tip van die verjaardagskalender maar het wil niet werken, elke keer als ik een contactpersoon aanmaak en dan tik ik versturen in en dan verwijderd het de contactpersoon. Zonder de bevestiging heb ik nog de goede datum niet. Misschien een tijdelijke storing.
En de kilo’s vliegen er niet af , ik moet er keihard voor trainen en snel gaat het niet ongeveer gemiddeld 500 tot 700 gr. Per maand. Maar zonder dieet ,wel let ik goed op wat en hoeveel ik eet. Maar een taartje met een feestje moet kunnen.. Ik heb nog zeker 2 jaar te gaan.
Maar ik ben wel zeer tevreden ermee.
En ja op de foto’s zijn mijn kleinkinderen, Ik heb er drie, Björn, Nina en Olivia.
Daar kan ik trots op zijn he?

Zonet Jannick op de trein naar Garmisch Partenkirchen gezet. Dan slaapt hij vanavond bij Tom Hengstmengel in Mittenwald. Morgenochtend gaan ze met de auto vandaar naar Ridnaun in Italie . Daar zijn dit weekend biathlonwedstrijden in de Alpencup. Tom en Nick Hengstmengel, Ilonca Leijn en Jannick komen daar uit voor Nederland.
Het is altijd stressen voor dat hij de deur uit is. Veel bagage mee.
Wij daarna gelijk boodschappen in Schladming gedaan.
Mocht ik iets gezegd hebben over dat er bij ons weinig sneeuw viel, dat is de afgelopen 2 dagen ruimschoots goed gemaakt en het is nog niet gestopt met sneeuwen.
Jannick heeft alleen het probleem dat hij maandag niet gemist kan worden op zijn werk, Reini heeft hem gezegd dat hij hem komt ophalen in Salzburg of Munchen als het niet lukt om naar huis te komen. Vanaf Garmisch komt hij zondag in ieder geval niet naar huis maar als hij meerijdt tot aan Munchen misschien wel en in ieder geval zal het daar vandaan wel hopelijk naar Salzburg lukken. Wat een baas die je komt ophalen en die zijn auto uitleent aan Jannick om volgende week Marjolein op te halen in Salzburg want ook die komt niet verder dan daar.
Hij heeft Jannick voor volgend winterseizoen alweer het hele seizoen werk aangeboden met opslag. Ook voor komende zomer heeft hij wel wat werk voor Jannick. Jannick ziet nu pas hoe hard het geld je zak uitvliegt nu hij zelf ervoor moet werken. Vandaag even 6x skies voor de wedstrijden geslepen, normale kosten 25 euro per paar voor hem doet de sportzaak het voor 10 euro per paar , dan nog 1x nieuwe bindingen, nog wat wax allemaal met korting maar toch nog 139 euro bij elkaar. Treinkaartjes en overnachtingen ongeveer 180 euro. En zijn wenslijst is nog oh zo lang. Hij had gisteren 2x skisokken gekocht ondanks de korting ook te samen nog 31 euro. En dan betalen wij nog al zijn vaste lasten zoals de huur, verzekeringen enz.
Hij wil nog heel graag een houten kolf op maat voor zijn wapen laten maken, hij heeft een aanbod van een gewerenmaker in de buurt gekregen, veel goedkoper dan bij Anschutz maar toch nog 550 euro. Het liefst zou hij het dan ook met een draak erop willen lackeren.
Verder staat er nog helemaal bovenaan een racefiets, kosten zeker 2500 euro (met korting).
Hij moet wel een goede hebben want hij trapt anders de fiets met zijn sterke benen binnen de korste keren verrot. Deed hij met zijn eerste mountainbike ook binnen een maand ondanks dat het een merkfiets was. Maar voor hem toch te licht. Hij heeft wel een goede mountainbike maar een renfiets is onontbeerlijk voor zijn trainingen
Verder staan er weer nieuwe langlaufschoenen op de lijst want hij heeft de achterzijde stukgelopen. Daarvoor heeft hij nu ook weer contacten lopen want hij wil graag de nieuwe Salomon schoenen en denkt erover om van Fischer skies naar Salomon over te stappen. Hij had pas al met iemand van Salomon gesproken en nu had de jongen die de skies voor hem slijpt ook al gezegd dat hij denkt dan Salomon voor Jannick beter zijn want Jannick loopt erg gekant op zijn skies en Salomon heeft daar minder van te lijden. Ook willen ze bij Intersport bachler wel zijn skies weer glad slijpen na het seizoen. Want er zijn wat holten ingekomen.

Ze doen dat allemaal tegen zeer gereduceerden prijsjes maar je moet er wel voor betalen. Hij houdt niet veel over van wat hij verdiend want de reiskosten, onderdak, inschrijfgelden, materialen moet hij echt zelf betalen. Ook al verdiend hij met 13 euro netto per uur best goed.

Vandaag kwamen onverwacht de eigenaar en zijn vrouw , ik verwacht dat ze een paar dagen blijven.We hebben alles in orde dus het komt ons niet ongelegen.