Dag van de arbeid

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Donderdag 1 mei
Wat gaat de tijd snel alweer een nieuwe maand. We hebben onze trouwdag met een gezellige gourmet gevierd. Jannick was vroeg thuis want hij is al een paar dagen niet fit. Er zijn veel zieken op school. Er was nog taart van Jannick’s slagen. Gistermorgen ontbeten met mijn zelfgemaakte oranje tompoezen. We houden de traditie nog steeds in ere. Het was gisteren erg mooi weer en ik ben samen met Jan naar beneden gelopen, dan ben ik naar de fitness gegaan en Jan is terug gaan lopen. Daarna nog wat boodschappen gedaan want vandaag is alles dicht.
Het is hemelvaart en het is helaas regenweer. Ook zijn er overal de meiboomfeesten en meiboom stelen. Ze proberen de meiboom bij de buurtgemeentes te stelen dat mag tot 3 mei.
Ook is het dag van de arbeid en er zijn wel politieke bijeenkomsten.
Deze week is Jannick wel begonnen met looptraining bij Jan, hij moet voor de opname proef 8 km lopen en lopen is niet zijn sterkste punt, zeker niet omdat Heli erg weinig looptraining doet. Hij heeft een 1 ½ week om wat bij te schaven want hij gaat de 12e naar Eisenertz voor een weekje. Meetrainen en de opname proeven zijn ook in die week. De afgelopen weken was zijn regeneratie en dan is hij nog eens niet lekker ook.
We blijven hoop houden , het is al een stap dat hij voor de opname proeven mag komen.
Omdat hij de hele week daar is slaapt hij in het sportinternaat, de anderen die voor de opname proeven komen slapen in de jeugdherberg.
Jan was gisteravond naar de avond van de gemeente Ramsau, het was in het VAZ en het was erg druk. Er worden dan de plannen die de gemeente voor heeft doorgenomen.
Jannick wordt telefonisch belaagd door een meisje die hij kent van de rijschool, hij wordt er stapeldol van, hij heeft al vaak aangegeven dat hij niets in haar ziet maar ze wil niet horen.
Hij gaat zaterdag met een wintertriathlon atlete lopen. Doris is 24 en hij kent haar van Luki Weitgasser een langlaufer. Ze woont in Ramsau en loopt niet graag alleen.