Donder en bliksem

Sonntag 24.Juni
Haha Liduina . Wij denken dat het komt omdat er op zaterdagmorgen inkopen worden gedaan en wij waren juist in de morgen gegaan. Toen wij weggingen werd het drukker.
Zo gisteravond op tv gezien wat de schade in onze regio is nadat vrijdag dat korte heftige noodweer en dus met orkaankracht over ons kwam.
In Oberhaus is een dak van 300 kwadraat meter in een keer eraf getild en tegen een flatgebouw aangekwakt. Dat ging dus dwars door de muur heen. Dat dak was dus compleet boomstammen dus echt enorm groot en zwaar. Die mensen hebben even geen slaapkamer meer. Dan uiteraard de bomen en op autos enz de normale stormschade. Dan ben je weer blij dat we allemaal gezond thuis zijn gekomen en we verder niets hebben. De orkaan heeft dus echt een spoor van vernielingen door de Steiermark aangericht.
Nu doet het alleen maar hozen sinds gisteravond en elke keer weer donder en bliksem. We zaten met de kindertv aan en ik zeg ik hoor het alarm. Jan en Ingrid nee hoor dat is de stofzuiger die je hoort op tv. Maar ik bleek toch gelijk te hebben gehad ergens bij Loy staat een schuur/stal in brand. Ik hoor dus best goed met mijn gehoorapparaten. Niet alles maar wel heel veel.
Jannick heeft Bereitschaft en moest vanmorgen al gaan werken. Geen riool maar de starten vegen in Schladming. Daar is al dagen een groot evenement met motorrijders eigenlijk voornamelijk Harley rijders.Ik geloof dat het Rock the roof heet. Had het mooi weer gebleven dan had hij niet hoeven werken maar door het slechte weer moet hij nu gaan vegen.
Ik heb maar pannenkoeken gebakken en we hebben met zijn allen gegeten . Ingrid was er ook met Sabrina maar die laatste heeft liever wat anders.
Nu kijkt Dominik tv , Ingrid is met de kinders naar beneden, Jan heeft altijd iets te doen. Buiten hoost het nog steeds en we komen niet van het onweer af.
Jannick was begin van de middag toch terug want vegen met zo veel water gaat niet. De gemeente wil dat de steentjes die uit de bermen de weg op spoelen weg gehaald worden. Volgens Jannick vaak flinke bergen. Ik heb hem nog de laatste pannenkoek aangeboden maar hij wilde niet. Zelfs de koffie sloeg hij af.
De was is ook bijna klaar, de laatste zit in de droger. Voor de rest weinig lust en zin om wat te doen. De tijd vol maken tot Dominik gehaald wordt. Jan is in de slaapkamer met zijn apparatuur aan het klooien. Dus het is rustig en af en toe zit ik gewoon te knikkebollen.