1.Advent

Er staan vier kaarsjes op een rij
te wachten op het feest.
Eén lichtje laat ons alvast zien
hoe mooi het is geweest.

Ik had donderdag iets besteld en dat werd zaterdag al gebracht super snel . Theresa had een nieuwsgierigheid maar helaas pindakaas.
In Gröbming hangt nu ook de feestverlichting, op tijd om de Adventstijd te beginnen.
Een zondag met de een komt de ander gaat . Sabrina heeft echt flink kou gevat en heeft steeds koorts en een verstopte/lees snotneus. Dus ze kan weer niet naar de Kiga.
Ik had een oproep gelezen dat ze in Wenen in een daklozenopvang voor families veel dingen dringend gebruiken. Dus met Ingrid overleg gehad want die had veel dingen opgespaard voor iemand die het naar Hongarije brengt . Maar we zitten er al langer dan een jaar mee omdat ze door de Corona niet gaan. Dus alles in een grote doos gepakt maar het werd meer. Dus een nog grotere doos gevonden en die vol geladen . Maar we kregen ook de eerste doos nog vol. Ik had voorheen voor de Caritas een geschenk voor een kind gedaan. Dan deed ik het geschenk van 25 Euro wat snoepgoed erbij en versturen dan was ik met versturen meer dan 40 Euro kwijt. Toen ik dat 2 jaar geleden weer wilde doen kreeg ik bericht terug er waren alleen nog aanvragen voor cadeaus vanaf 50 Euro dus moet je minimaal 65 Euro uitgeven. Dat vond ik te gek. Mijn eigen kleinkinderen krijgen 2e hands spullen en zijn gelukkig ermee.Wat de Caritas bereikt is dat veel mensen afhaken en er geen cadeaus meer worden gestuurd. Ik heb geleerd wie het kleine niet eert is het grote niet weert.

Wat ziet het er weer gezellig uit in het dorp!