Eisenerz

Oostenrijk, Eisenerz

Zaterdag
Weer mooi weer alleen veel wind. We besloten om in Eisenerz te gaan kijken, zeker om de weg een keer te rijden ( Jannick reed). Dit omdat we niet weten of Jannick alleen met de auto moet gaan. Tot aan Liezen rijdt het prima maar daarna rijdt je door de bergen.
Bij Hall was het niet helemaal duidelijk waarheen en daarna was ook nog een weg opgebroken en woensdag is het helemaal afgesloten. Dus het was in ieder geval goed om het een keer te rijden. We reden er ruim 2 uur over. In Eisenerz wordt ijzererts gewonnen (Ertzberg) Het is een stad die leeggelopen is. Dat is goed te zien er is veel leegstand, er schijnen 4000 lege woningen te zijn. Er waren in ieder geval allerlei winkels en het heeft zelfs een ziekenhuis en een station. Jannick heeft ons eerst naar Eisenerzer Ramsau gereden.
Daar heeft hij in de winter vaak wedstrijden. Het is een stuk buiten Eisenerz, er zijn in de winter loipen en in de zomer een rolskibaan, er is een springschans. Er staat ook het familie jeugdhaus. We zijn terug gereden naar Eisenerz en hebben daar het Jugend Sporthaus gevonden. Het zit in een heus slot. Het is er werkelijk ontzettend mooi. Het is helemaal met een slotmuur ommuurd met een toegangspoort. Omdat het pinksteren is was het gesloten dus we konden niet binnen de muren of in de gebouwen kijken. We zijn ook nog bij een groot scholencomplex geweest en Jannick dacht dat daar dan de school ook is.
Het is een stad in de bergen.
Toen Jannick het slot vanuit de auto zag zei hij voor de grap dat het internaat daar was, maar het was dus geen grap maar echt zo. Hij ziet het daar wel zitten.
Dan weer ruim 2 uur terug. Jannick was er zelfs moe van, het valt niet mee om daar te rijden.