Kamer witten klaar

Vanmorgen om 8 wkker en gelijk opgestaan . nadat we beide klaar waren en ontbeten hadden gingen we weer aan de slag. Ik alles afdekken en Jan aan het plafond. Nadat ik de was, de vaatwasser en alle normale dingen had gedaan ben ik gaan koken. Witlof met kaassaus. gekookte aardappeltjes en heerlijke varkensfilet. Dus dan samen met Jan op het balkon gegeten .Hij nog wat verven en dan was hij klaar. Dan kijk ik en zie dat hij een strook bij het raam niet heeft gedaan zeg 1,30m bij 20 cm dus ik vraag hem waarom niet nou hij had geen zin om het af te plakken. Maar ik blijf toch niet nog een dag zo zitten om zo´n stukje. Dus een stuk karton genomen en er tegen aan gehouden en met de roller er langs klaar. Dan heb ik alle zooi opgeruimd en de meubels weer uitgepakt . Jan kwam in zijn nette kleding te voorschijn en ik vroeg hem of hij daar in alles ging schoonmaken. Dus later toch weer zijn oude aan en de kwasten rollers enz schoongemaakt. Het was ook zijn eigen schuld dat hij veel had schoon te maken want hij had alles wat ik had gebruikt voor de Rauhfaser gepakt en gebruikt terwijl al zijn eigen spulen er nog stonden zelfs afgedekt met verf erin. Ik heb mij wezenloos geboend om dat allemaal na die Rauhfaser schoon te krijgen. Ik heb de vloer al grotendeels schoon met een schuursponsje alle stipjes weg halen.Ik kan de vloer pas weer doen als er echt geen vlekken meer zijn want als ik hem doe komt er weer een laagje op en dan zitten de spatten er onder. Omdat het een stekkerzooi is op de vloer onder de tvkast had ik Jan gevraagd om de grote stekkerdoos met beveiliging die we nu over hebben om die daarvoor te gebruiken. Dat gaat dus niet want het stopcontact zit achter de kast. Dus volgende klus de hele tv wand leeg te halen en los te maken van de muur dan kan hij naar voren en kan Jan erbij. Maar nu ik toch bezig ben dan ook gelijk goed. Jan ging het 2e lampje aan de muur maken zit de drukknop ipv beneden aan de bovenkant dus ik vraag hem om dat weer om te draaien en net als de ander beneden te doen. Nou dan moest hij het weer uit elkaar halen en ja het is niet anders. Met morren heeft hij het later toch gedraaid. De rest van de dag relaxen. Jannick zou het hek maken maar toen ze net bezig waren moest hij gaan werken want hij heeft Bereitschaft. Tja Ingrid boos. Maar ze weet dat hij nu Bereitschaft heeft , ik denk dat Jannick al blij was dat het overdag was. Maar later kwam hij thuis heeft hij toch het hek gezet. Dan tegen de avond ineens enorme windstoten bij de buurvrouw zag ik de kunststof afdekking van haar hoogbed door de wind gegrepen worden en door de lucht vliegen. Ik wist niet dat het verwacht werd- Maar Jannick zei dat hij vanmorgen al een waarschuwing had gekregen en dat in Tirol er al daken af waren gegaan. Het duurt hier nog wel tot een uurtje of 2 vannacht.
Er wordt ook veel regen verwacht dus we wachten maar af. Voor Jannick te hopen dat hij er niet uit hoeft bmet de brandweer.
Het was vandaag warm met 22 graden en zwoel maar niet heel veel zon.

Jullie zijn goed bezig en wat een teamwork 😀😀

Erna 2020-05-23 22:24:39

Wat wonen jullie toch mooi.