Nog steeds Altweibersommer

Ik was om half 6 al wakker toch blijven liggen tot de wekker ging . Fiep was het daar niet mee eens maar hij moest echt wachten. Theresa was vandaag vlotjes klaar , het is een vreselijk lief kind met af en toe nukken.
Jan haar overgestoken en Oma verdween onder de douche en na mij Jan. Dan hebben we de tijd aan ons zelf.
Ik heb nog steeds last van die insekten steek/beet aan mijn borst wordt wel minder nu . Ook bij Theresa worden die enorme muggenbeten nu minder. De grootste had een schijf van zeker 7 cm.
Vanmorgen eerst overal in huis wat opgeruimd en Jannick kan in een avond al mijn werk van 2 weken ongedaan maken. Dus hem toch proberen te bewegen omdat vanavond weer weg te ruimen.
Dan eten koken vandaag was dat bami, sate met pindsaus, katjang pedis , kroepoek en emping gebakken.
Jan ging Theresa opvangen maar die had geen haast vandaag en was eerst nog kastanjes gaan zoeken.
Ze had nog geen honger want ze had vanmorgen op school yoghurt en boter gemaakt. En Oma echt natuur he. Ze vertelde dat ze 2 bakken vol met yoghurt had gegeten.
Dan ging ze haar huiswerk maken en als extra heeft ze van het werkje wat ze had letters schrijven ook nog van die letters woorden gemaakt en dan ook nog de Nederlandse vertaling ernaast.
Later in de middag kwam Jannick ook thuis en even zijn eten opgewarmd. Theresa had een AVI 1 start Nederlands uit de kast gepakt en ze leest de ene bladzijde na de ander. Zegt ze ineens tegen mij Oma je moet dat nog goed doen en ik kijk wat ze bedoeld en ik heb kalenderblokjes staan en ze zei me die moet op 15 staan. Tja gelijk had ze.
Ondertussen zit ze nu het tweede gedeelte van het boek te lezen en dat zijn dus zinnen en dat gaat ook al goed. Heerlijk een kind dat van lezen houdt.
Ik was even bij Jannick en toen belde Ingrid, die komt nog niet naar huis. Ze heeft de keus gekregen om langer te blijven maar dan kan ze alles in orde maken voor de operatie. Alle aufklärungs gesprekken en ze krijgt dan ook de definitieve operatiedatum. Vorige keer moesten ze speciaal naar Wenen ervoor en stonden weer snel buiten daar moeten ze dan 600km voor rijden. Ook de recepten van de medicijnen enz worden geregeld. Dan moeten ze pas weer naar Wenen als de operatie gedaan wordt. Aan mij was dan de taak om Theresa het te vertellen. Ze heeft het goed opgevat. Dus we blijven nog een paar daagjes samen.