Badkamervloer eruit gehaald

Jannick heeft de badkamervloer eruit gehaald en Jan puinruimen.

Montag 7.März
Sta je op alles prachtig wit van de sneeuw en 0 graden. Om 11 uur al zo warm dat de sneeuw in sneltreinvaart smelt. Iets hoger nog alles wit maar bij ons wordt het alweer helemaal groen.
Jannick had Theresa naar de Kindergarten gebracht en gelijk een drilding gehuurd bij Lettmaier om de badkamervloer eruit te halen. Ondanks deuren dicht ramen open in de badkamer , de rest van de deuren naar de gang dicht , toch het hele huis wit van het stof. De herrie was ook enorm en Jannick had het best zwaar met masker en bescherming aan en op. Hij zweette enorm en moest regelmatig even bijkomen , hij heeft ondanks zijn werkhandschoenen ook kapotte handen en hij heeft nu spierpijn.
Maar om half 12 was het karwei klaar , ik ben met hem dat ding terug gaan brengen en dan gelijk Theresa opgehaald. Nu is Jannick douchen en als hij klaar is kunnen we gaan eten want dat heb ik ondertussen klaar. Ben wel heel blij dat de eerste naar een nieuwe badkamer genomen is. Dan ga ik vanmiddag schoonmaken voor zo ver het gaat.Volgens Jan en Jannick moet ik tot morgen wachten met het opzuigen van het stof van de planken kasten enz.
Er moet nog wel wat worden weg gebeiteld maar dat is handwerk om de wandtegels niet te beschadigen.
Werd er vanmorgen gebeld door zijn werk of hij even snel een vertaling wilde maken, hij heeft gezegd overleg eerst maar even met de baas of ik dan uren schrijven kan. Niets meer gehoord. Eerst over 2 maanden een 70 uur inhouden waar je recht op hebt en dan vragen of je voor nop wil werken in je vakantie. Jannick deed dat altijd gewoon maar nu dus niet meer.
Theresa ligt op de bank Pinocchio te kijken en Jannick is nu naar beneden. Vanavond en vannacht doet hij weer een nachtdienst bij het RK.
Jan heeft altijd wel ergens wat te doen dus ook uit het zicht.
Nou dat schoonmaken ging lekker daar overal de vloer wit was had ik een emmer gevuld met speciale reiniger voor houtvloeren. Ging lekker tot ik bij de emmer kwam en dacht hm ik heb geknoeid, pak de emmer op loop naar de gang en zie ineens een waterspoor dus snel naar de hal en het ging steeds harder deur naar balkon open en daar ging de emmer water in een keer leeg. Ben een half uur met water op dweilen en vloer droogmaken bezig geweest. Was er een miniscuul gaatje die onder druk ineens verder scheurde tot de grote plons. Tja ik zat ook al om werk verlegen. Voor we de badkamer weer konden gebruiken was daar ook wel even wat te reinigen want alles zat onder wasbak, bad en wc en de droger en wasmachine die we wel verplaatst hadden maar er niet uit hadden gehaald. Ik voel me nu echt vies mijn haar voet heel raar en alles wat je beet pakt met stof voelt ook heel raar aan mijn handen. Zal deze week wel even duren voor het uit huis is. Jannick zei ook al want die was er na douchen , ik dacht even dat ik in cement gegoten was.
Ik ben blij met hem want het was voor hem al erg zwaar werk dus dat had voor Jan nog een beetje zwaarder geweest.
Jannick heeft toch mail gekregen dat hij zijn uren kan schrijven en dat het vertaalwerk vanavond of morgen komt. Dan vindt hij het niet erg.
De infraroodcabine aangezet en straks met mijn zere lijf erin. Dan lekker douchen en mijn bed in om wat tv te kijken . Vanavond de laatste aflevering van „die Brücke 3.Staffel“. Dus het wordt wel laat , gisteravond ook al want toen was er ook een aflevering. Het begint pas om 22.15 en het duurt 2 uur.
En het sneeuwt weer en het blijft ook weer liggen.

Hey Nicolette, heb jij toevallig nog iets gezien van Wirt sucht frau? Ben ik wel benieuwd naar maar kan het hier niet bekijken, helaas.