Karfreitag ofwel Goede Vrijdag

Vanmorgen wat uitgeslapen en tegen 8 wakker en wat tv en dan pas eruit. Op mijn gemak douchen en aankleden.
Dan met de dealer in Hallein gebeld en werd vriendelijk te woord gestaan. Ik zou terug gebeld worden en dat was na een kwartier al. de verkoper legde mij op een vriendelijke manier uit dat in heel Oostenrijk de auto niet te verkrijgen is en dat ze wachten op de nieuwe prijzen die elk moment kunnen komen. Dan duurt het 4 maanden maar dan zou de leasing voor die tijd kunnen doorlopen. Ze hebben mijn gegevens genoteerd en ik word gebeld zo gauw er iets bekend is. Kijk dat had die Miep ook kunnen vertellen. Die belde ook vanmorgen om te vertellen dat we kunnen door leasen maar haar gevraagd wat ze hebben als goedkoopste mogelijkheid en dat was vanaf 20000 Euro. en dat is niets. Dus haar gezegd dat we eerst nog wat andere mogelijkheden bekijken.
Dan met Jan naar Liezen gegaan want ik had dringend een nieuwe wasmand nodig. Eerst naar de lidl waar ik nog wat lekkere dingen om te eten heb meegenomen. Dan naar de Action voor allerlei dingen en dan de Möbelix waar ik een wasmand vond. Het was al middag dus wat gaan eten in de Eli bij de kebabtent.
Het was mooi weer en wel lekker al trok het na de middag wel weer dicht. Ons paasweekend is begonnen.
We hadden beide resten over van het middageten dus dat hebben we vanavond gegeten. Dan had ik lekker aardbeien met slagroom toe.
Ik heb een paastaart gemaakt die is nog aan het opstijven.
Ik heb via Facebook een boekenkast inclusief Nederlandse boeken en een cd kast vol met cd´s gevonden. Na de paasdagen maak ik een afspraak om het te gaan ophalen. Niet in de buurt maar in Felden am Wörthersee. Dus een leuk tripje.
Voor vanavond rose sekt en wat crackers met gorgonzola /mascarpone kaas. Het had slechter kunnen zijn.
Ik vind het eigenlijk gek dat in Nederland het Goed Vrijdag heet want het is de droevigste dag in de Christelijke kerk , in Oostenrijk heet het Karfreitag , Kar komt van hoog Duits Kara , (Klage) dus kommer trauer.
Wij wensen allen fijne paasdagen.