De dag begon best met mooi weer

Oostenrijk, Liezen

Vanmorgen was ik al om 6 uur wakker, eruit gegaan want Fiep laat me dan niet meer met rust. De katten eten gegeven en weer mijn bed in en wat ontbijt tv. Ik ben schijnbaar dan weer ingeslapen en werd om half 9 wakker en Jan was er zo waar uit en zei tegen mij zo langslaper ben je er ook.
Jan kan niet douchen dus moet zich behelpen met al die draden aan zijn lijf.
Nadat we beide klaar waren zijn we naar Liezen gereden , het weer was zonnig en mooi en toen we wegreden was het al 18 graden. Helaas verliep het weer regen donker en fris. Ik heb dan ook mijn korte broek verruilt voor een lange. We hadden echt mooi weer tot we na Trautenfels kwamen.
We waren net terug uit Liezen en aan de koffie toen de deurbel ging. Dus naar beneden en daar stond een verrassing . Haje kwam ons bezoeken want hij moest bij het AMS zijn. Wat hier in Gröbming is. Hij heeft ook ervaren hoe het hier in Oostenrijk gaat. Hij werkte bij Senecura in Schladming ja werkte want nadat hij plotseling geopereerd moest worden aan een netvliesloslating kreeg hij ook zijn ontslag. Tja dan ben je wel confuus want dat verwacht je niet. Hij werkte er toch ook al 3 jaar.
WE hadden elkaar al lang niet gezien dus veel te bepraten, gewoon lekker gezellig klessebessen bij een kop koffie zoals alleen Nederlanders het kennen.
Nadat hij weg was hebben we toch maar de kofferbak geopend want Theresa wilde weten wat haar cadeau en dat van Sabrina was. Daarna zijn we maar gaan eten. Rest stoofvlees en een rest rosemarjn aardappeltjes en voor later knoflookecken uit de oven. Het ruikt goed in ieder geval we hoeven niet bang te zijn voor vampieren.
Jan zit nu een treinprogramma te kijken en ik wijd me maar weer aan mijn klusje van het inscannen. Jannick zou eigenlijk vroeg thuis zjn maar door een of ander ongeval met een kraanwagen bij Eben dus het wordt het pas veel later voor hem.
Eind van de dag regende het en scheen ook de zon. Wij zaten vanmiddag met de houtkachel aan want we vonden het fris.