EEN GEWONE DAG

Freitag 7.August
Jannick bracht Theresa al om 7 uur en die was wakker en vond dat wij dat dan ook maar moesten worden. Het was al vrij warm buiten en om 9 uur al 23 graden dus dan weten we l het wordt heeeeeeeeet vandaag.
Dus ik was al om 9 uur een plaatkoek aan het bakken, Mohnkuche en daarna Würstgulash gemaakt voor de visite die vandaag komt. Gisteren was ik bij Ingrid vragen hoe zij de Gulash maakt want hij is van haar altijd lekker. Zegt ze oh dan kan je gelijk de overgebleven worsten van ons meenemen en ze vroeg heb je ook aardappels nodig maar nee die dacht ik zelf te hebben.
Dus ik trek de groentela open ,geen aardappels dan maar naar beneden om aardappels te halen. Bij haar in het groenterek lag een heel nieuw net met aardappelen maar allemaal snot geworden. Dat was bahhhhhhhhhh en stonk en ik ze dus maar opgeruimd. Kon mijn handen amper van de lucht bevrijd krijgen. Dus geen aardappelen en is Jan ze maar gaan halen. Voordeel dat we nu winkels in de buurt hebben.
Theresa was het rond 11 uur al helemaal zat maar ik haar wat brood en Gulash gegeven, nou ze wilde nog een 2e keer ook. Dan maar naar haar bedje gbracht en niet meer gehoord , waarschijnlijk als een blok in slaap gevallen. Ik denk dat ze vanmorgen al vroeg wakker was.

Gaan net tussen de middag de alarmen af geen idee wat er aan de hand is.

Ik had een berichtje dat mijn veraf bril klaar is, misschien gaat er nog een van de familie beneden de komende dagen naar Liezen.

Er kwam een ongeduldige postbode aan de deur , die bleef aanbellen en we moeten toch echt van boven naar beneden lopen. Onze eigen Postler doet dat niet. Een pakket voor de familie beneden en een kleinpakje voor de katten met een zakje Whiskas om te proberen.

Jan heeft het wandje in de badkamer al in de grundering gezet en het is al echt wit. Morgen dan de laklaag erop doen. Er zit her en der een tegel met een motiefje en nu zie je wel op die tegels een reliefje die uitsteekt misschien dat ik die dan een ander kleurtje verf nog over nadenken.

Het alarm was dat ze een oliespoor moesten opruimen op de weg naar de Stoderzinken, niets ernstig dus hoewel het wel grote gevolgen kan hebben als het niet geruimd wordt.

Half 2 was Theresa wakker, gelijk haar badpak aan en met Opa en Oma naar buiten, Heerlijk in de schaduw in het water maar vooral met ater in de zandbak. Dat kan ze uren volhouden lekker knoeien met zand en water. Om 16 uur gingen we weer naar binnen nadat Opa haar eerst met de tuinslang afgespoeld had. Dan mocht ze bij Oma in bad spelen en lekker schoon er weer uit.
Ze kon niet wachten en wilde Gulash eten dus maar wat gegeven. Je hoeft niet te vragen wat haar favoriete eten is.

Dan kwam mijn Hollandse visite die in de buurt van Zell am See op vakantie zijn.
Geen idee hoelang ik Hans niet gezien heb maar dat is toch echt heel erg lang geleden. Kennis gemaakt met zijn vrouw Tilly en een hele gezellige en leuke avond gehad. Ik kan het heel erg waarderen als mensen zo veel moeite doen om even op visite te komen. En als het dan ook nog hele gezellige visite is !!
Toen we gingen eten wilde Theresa ook weer Gulash, kleine vreetkont. Oma heeft haar in bed gelegd want Mama had gebeld of het goed was dat ze later kwam want er was iemand voor het laatst op haar werk omdat de met pensioen gaat en er was een feestje . Papa kwam niet thuis want die was bij de brandweer want daar was zomerfeest en Maibaum schneiden.