Dagje Wilde Berg

Oostenrijk, Mautern

Vandaag wakker voor de wekker die om kwart voor zeven ging. Tafel gedekt en de familie kwam en samen eten. Dan aankleden wn alles inpakken . Om half 9 op weg en het was prachtig mooi weer. Met onze Sommercard hoefden we niet naar de kassa maar konden gelijk de stoellift nemen. Dat scheelde veel äwant er was een flinke wachtrij.Heerlijk door het park gewandeld en rond het middaguur gepicknickt. Dat smaakte ons allen. Wij waren al meerdere keren dar mar hadden nog nooit in het wilddeel boven de beren Steenbokken gezien en nu hebben we zelfs meerdere gezien en een baby. Die baby hebben we alleen gezien omdat een of andere idioot de berg beklom wat niet mag en het diertje en de moder daardoor van hun plek verjaagde. Door zulke mensen komen er weer hoge hekken om de dieren te bescermen. Ik had er aan gedacht om het houten balletje meetenemen dus Theresa kon overal het parcours doen. Er kwam een zwarte lucht aan en echt zag het er slecht uit. We hoopten als we gelijk naar beneden gingen lopen zodat we met de Rödel naar beneden konden. Al 2x kon Theresa dat niet omdat het met regenen begon als we er aan kwamen. Geloof het of niet toen we er aankwamen barste het noodweer los. Gelukkig was er daar bij de bushalte een silo schuur en daar stonden we met een 100 mensen. Onweer en omgelooflijk harde regen. Na enige tijd stopte de regen maar er stonden zo veel mensen voor de bus want de lift ging niet meer en de go karts ook niet en uiteraard de rödels ook niet.De bus was vechten dus we besloten naar beneden te gaan lopen. Voor Sabrina een probleem dus het schouderstoeltje bij Meli en Sabrina erop. We hebben het gehaald en ondertussen mooi weer. Maar Jan was onwel . Ik was met Theresa naar de toilet dus Jannick was cola gaan halen voor hem want hij had alleen water meegenomen en minimaal zo eigenwijs als hij is drinkt hij ook niet. Ik had voor we weg gingen al worden met hem. Ik had hem gezegd neem een rugtas mee maar nee . Ik hem gezegd dat hij ook zijn deel moest meenemen.Hij wilde geen jasje mee en hem gedwongen om wel een jasje mee te nemen en drinken .Mijn rugtas was nokvol en zwaar. Meli en Jannick ook genoeg op de rug. Het was zeer heet en boven op de berg en hij drinkt niet. Jannick had ondertussen de auto gehaald en hem dan naar de auto gebracht. Onderweg gelijk in de file maar het duurde niet al te lang gelukkig. Meli had Heinz en Carmen gebeld dat we langs kwamen. Hadden Meli en Jannick gebak gehaald bij een Konditor die open was. Het was gezellig en na de koffie kregen we rabarberschnaps erg lekker. Alleen Jannick niet die reed. Jan eentje maar Oma ging ervoor. Het was al die tijd slecht werr daar en eind van de middag zijn we op huis aan gegaan. Het is hier al die tijd al weer zonnig. Fotos komen nog want ik heb geen pc die is nu echt dood ook de oude die ik de afgelopen dagen heb gebruikt. Helaas pindakaas.