Brotneid

Mittwoch 9.August
Vandaag is mijn kleindochter Olivia jarig en 11 jaar geworden.
Soms val je van woede uit je stoel. Jan en ik hebben het vakantehuis van Andre als vervanging schoon gemaakt. Dat doen wij altijd naar eer en geweten. We konden geen schonen badkamerkleedjes vinden dus goede raad is duur dus uitgeklopt en terug gelegd, er was geen toiletpapier en er waren nog wat dingetjes dus per mail gemeld aan Andre en Petra. De afspraak was dat Jan de sleutels die hij van de zoon van Inge (die daar normaal schoonmaakt ) gekregen en gelijk zou terug geven. Maar ondanks de autos voor de deur deed niemand open dus de sleutels meegenomen. Dan wordt Jan gebeld door haar waar de sleutels zijn en woef of Jan ze kan brengen. Ook zei ze dat de gasten zeer ontevreden waren over de schoonmaak en ze was boos want er waren geen badmatten in de was. Nee dat klopt. En dan nam ze dus ook aan dat de badkamers niet schoongemaakt zouden zijn. Dus Jan heeft de sleutels terug gebracht. Aan haar gegeven en ze had daar geen opmerking bij.
Vandaag belde ze waarom wij sleutels achter over gedrukt hebben. En wij HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU. Waarom zouden we dat doen?? En we hadden 5 sleutels eraan en niks meer. Maar volgens haar was er een extra sleutelbos die eraan vast zat. Nou niet toen wij het gekregen hadden van haar zoon. Ze bleef maar door gaan en dus heb ik de telefoon van Jan overgenomen want die komt er dan met de taal niet meer uit . Ik heb haar gezegd waar het op staat en haar opgehangen nadat ze bleef beschuldigen. Ingrid zei die heeft last van Brotneid.
Nu schijnt ze ook gemeld te hebben dat er nog kaas in de koelkast lag en wij die dus niet schoongemaakt hebben. Nou ze mag van mij aan het gas. Wat een Aso type om mensen zo te behandelen maar daar hebben we al meer staaltjes van meegemaakt hier. Ze is tenslotte ook maar de werkster al voelt ze zich ver boven ons verheven.(ze is namelijk ook de buurvrouw van het huis). Dus dan maar fotos maken van voor en na als we het ooit nog eens moeten doen.
Later belde ze om zich te verontschuldigen, ze heeft de sleutels gevonden. We hadden ze dus toch niet gekregen.
Tussen de middag gezellig eten met Ingrid en Theresa . Jan had het minder naar zijn zin. Ik had vlees en patat voor hem opgeschept en er was gekookte gemengde groente en komkommerschijven. Nou dat hoefde hij niet. Zijn we klaar met eten schept hij de overige patat op zijn bord dus ik zeg hem ho dat kan je niet meer eten dan wordt hij zo boos maar laat het wel staan. Dus hem gezegd je mag ze eten als straks je bloedsuiker goed is. Hij moet echt leren om kleinere porties en vaker te eten. Of de groente eten waar hij wel flink kan van eten. Het idiote is dat als ik de groente op zijn bord schep hij het wel opeet. Maar als we aan tafel met anderen eten doe ik dat niet en eet hij het dus ook niet.
Theresa vond in het tekstboekje van de cd van K3 een CD van VOF de kunst de Griezel cd. Ze hing aan haar speler. Typisch Jannick die stopt altijd cd, dvd of wat dan ook in een doosje dus als je een doosje hebt mag je blij zijn als er in zit wat er op staat. Nu zat en de K3 en een totaal andere in een doosje.
In de middag ging ze met Ingrid en Sabrina ergens op bezoek dus het is erg rustig. Jan gaan werken en ik na een pijnstiller toch een tandje terug. Het was vanmorgen vrij warm en nu dikke bewolking en af en toe zon en de temperatuur wipt op en neer. De wind is fris.