Efteling en thuisreis

Nederland, Oosterhout

Vanmorgen ging om 7 uur de wekker aankleden en tafeldekken. Ondertussen was iedereen aanwezig en konden we ontbijten. Dan autos verder inruimen en kamers leeg maken bedden afhalen enz. De laatste dingen gepoetst en Jan al de vuilniszakken wegbrengen en wat we zo al kwijt wilden. Ook heeft hij de senseo terug gebracht en ik mijn borg terug. We reden ergens tussen half 10 en 10 weg en eerst de tas met flessen naar de AH daar gingen niet alle flessen in dus de rest maar gedumpt in de vuilnisemmer. Geen zin om een rondje flessenautomaten bij de verschillende winkels te gaan doen. We waren mooi op tijd bij de Efteling wat maar een half uurtje bij ons vandaan was en we hadden een tijdslot vanaf kwart voor 11 en ik denk 10 voor binnen. Wat ze normale drukte vandaag vinden is in onze ogen abnormaal druk en we willen niet weten hoe het is als het druk is. Ik vind de wachttijden niet normaal en daardoor weinig waar voor de dure entree prijzen. Want je kan niet vroeger naar binnen dan het tijdslot aangeeft dus ze pikken al uren van je en dan geen korting. We hebben geen achtbanen gedaan wachttijden 90 minuten per stuk. En de attractie die we wel gedaan hebben toch ook tussen half en heel uur. We hebben wat gegeten dat waren tenminste normale porties en normale prijzen. Als laatste het sprookjesbos en toen was ik het al flink zat. We reden kwart voor 6 weg en zouden er 4 uur over doen. Petje af voor Jan die er een vette spurt in had en we zijn over Koblenz gereden. We deden exact 4 uur erover en waren eerder aangekomen dan Jannick. Het was een snikhete zonnige dag en zelfs nu in Frankfurt alles open aan ramen en deuren en een blower aan.We hebben een grotere kamer dan de eeerste keer en Jannick slaapt nu in de kamer waar we op de heenweg sliepen. Wij hebben een balkon met een geweldig uitzicht over Frankfurt en in het donker zo mooi al die lichtjes.

hoop dat de kids het toch leuk hebben gevonden in het sprookjesbos, begrijp dat dit ook een ellende is als je zulke hele lange wachtrijen hebt, zelf ik had dit nog nooit meegemaakt daar, wel van een kwartiertje of zo , maar dit is echt extreem, echt jammer . fijn dat jullie nu een iets mooiere kamer hebben gekregen in Frankfort, prettige reis straks verder naar huis terug, hoop dat jullie er na thuiskomst toch heel veel mooie herinneringen aan over hebben gehouden, misschien dat we elkaar de volgende keer toch weer eens samen kunnen komen, veel liefs van ons.