Van alles en nog wat dag

Oostenrijk, Schladming

Gisteravond samen met Jan naar de opening van de nieuwe Hartlauerwinkel. Ik was daar voor gevraagd en had ook een uitnodiging gekregen. Tot mijn verrassing werden we door Robert Hartlauer himself en zijn vrouw begroet . Gelijk een welkomsdrankje en we besloten het bij en koel tapbiertje te houden. Dan even Mark mijn audicien die ook filiaalleider is begroeten. Buiten , dat was wel jammer regende het zo hard dat de Streetfoodmarkt die ze erbij hadden alleen snel bezocht werd en dan weer naar binnen en het eten binnen uitgedragen werd.
Maar dat was dan ook heerlijk, het begon met kleine hapjes van gemarineerde tomaat en mozzarella in een sausje en schuitjes met heerlijke gekruide en bebakken zuurkool met 2 verschillende stukjes worst.
Er was een officieel openings deel met speeches en zo. Later kwam ik in gesprek met Robert Hartlauer en we hebben gesproken over het hoe wat en waarom en mijn ervaring met de winkel. Dan nog over dat iedereen een winkel kan openen maar dat het valt en staat met goed personeel en luisteren naar de klanten.
Krijg ik later van hem persoonlijk een geweldig bloemenboeket. Dat vond ik erg aardig en heel bijzonder en ik was duidelijk verrast. Het was een leuke beleving.
Jan en ik besloten niet langer te blijven, Jan kon niet drinken, hij is niet zo´n socializer en morgen toch weer vroeg op en nog naar huis rijden bij dit slechte weer.
Ik zei in de auto nog tegen Jan als al dat water wat nu valt boven sneeuw is dan wordt het inderdaad een meter.
Vanmorgen werd ik wakker was nog voor zessen en ik keek naar buiten en daar lag al een 10 cm sneeuw en dan kan je je indenken hoeveel dat hoger moet zijn want wij wonen wel laag voor nog zo´n portie sneeuw. In Ramsau (1000 m) was het al een 50 cm.
Het blijft al de hele dag doorsneeuwen , bij ons is het niet echt koud met 6 graden. Ik kan me niet voorstellen dat het maandag korte broeken weer wordt. Maar zo gaat het hier.
Jan is weer met de scheidings/boekenkast bezig. Langzaam aan komt er schot in de slaapkamer.

Dan met Jan mee naar Schladming, eerst spel voor Jannick kopen met het inkoopgoud van Schladming. Meestal kan je dat kopen rondom de kerst/feestdagen. Jannick had er gekregen oa van het RK geloof ik. Je kan het alleen in Schladming besteden. Dan mijn laatste cadeaukaartjes bij Zuckerlzeit ingeleverd voor allemaal lekkers nog wat winkels door gegaanen koffie drinken dan met Jannick mee naar huis gereden.

Fotos van het feest van Diane gekregen en op de dag erbij gezet.