Laatste wedstrijden

Oostenrijk, Obertilliach

Jordy gefeliciteerd met je verjaardag, ik geloof dat het vandaag is als ik het goed onthouden heb. Anders ben je omstreeks deze datum jarig en feliciteren wil ik je toch.

Jannick had vanmorgen de ÖM Sprint, 2x schieten , 1x liggend en 1x staand 7 ½ km.
Hij moest om 8.15 aanwezig zijn om skies te testen, daarna inschieten. De start voor hem lag rond half 11. De eerste keer schieten ging niet goed 3 fout. Maar zijn motivatie ging vandaag niet ten onder , hij liep als een bezetene en de 2e ronde stond hij letterlijk met knikkende knien maar schoot maar 1 misser. De laatste ronde ging hij echt hard en sprintte zelfs nog over de finisch. Het leverde hem vandaag de 15e plaats op. Gezien het feit dat alleen de top van Oostenrijk op deze wedstrijden mag starten heeft hij het erg goed de afgelopen 2 wedstrijden gedaan. Als hij betere schietresultaten bereikt zit hij helemaal voorin want aan zijn lopen ligt het niet. Morgen de allerlaatste wedstrijd van het seizoen. Jan heeft ons terug gebracht en hij is nog de skies van Jarl gaan waxen. Die start onverwacht vanmiddag nog in een biathlon luchtwedstrijd want de Tiroler Meisterschaften lucht worden hier gehouden.

Samen met Jan een pilsje gaan drinken bij Andreas. Jannick was eerst bij de Hengstmengels en daarna lopen met Sabrina. Ik zag ze lopen in de verte, ik zie Jannick springen en onderuit gaan. Ik wilde hem eigelijk bellen en vragen “doet het zeer?’ maar toch niet gedaan.
Ik heb er wel smakelijk om gelachen.

Om half 8 was er in het Kulturzentrum de prijsuitreiking. Het was een feest gelijk met de huldiging van de Tiroler Skilehrer meisterschaften. De beide eerste plaatsen waren naar de Obertilliacherleraren gegaan. Die lui zuipen zich werkelijk onder de tafel, er werd veel gerookt en de eerste werden al uit het zentrum verwijderd. Echte sporters.
Er werd ook nog afscheid genomen van Ludwig Gredler (Luggi) ,er waren zijn sportkameraden waaronder Rico Gross. Ze lieten een compilatie film van hem zien erg leuk.
Tom Hengstmengel was op de 20 km in de gastenklasse 3e en kreeg een groot stuk spek.
We zijn weggegaan want Jannick was erg moe en die is dan ook gelijk naar bed gegaan.
De weersomstandigheden zijn voor morgen onduidellijk. Het loopt uiteen van koud tot warm.
Ook gaat de zomertijd in en dat is dus al een uur minder slapen. Jannick moet wel vroeg opstaan want hij gaat pas morg