Een super goed begin van een klusweek

Vanmorgen werd ik wakker en oeps bijna 9 uur. Snel eruit want ik had me het een en ander voor genomen. Jan was ondertussen ook eruit en na ontbijt en koffie vingen we aan. Ik ben begonnen met de grote speelgoedkast in de gang leeg te halen, dan de kast verschoven ,de kattenbak is verhuisd die ernaast stond . Ik hoop dat ze in de kast gaan want er is een speciale opening aan de zijkant (kast was van de vorige eigenaar) waar bij hen de kattenbak in stond en nu die van ons. We hebben er 2 dus even kijken hoe het gaat lopen. Bovenop de kast was een speciaal erop passend inclusief kronkel naar krabpaal bekleed stuk hout waar de katten bovenop kunnen liggen. Dat zag er niet uit dus dat hebben we eraf gehaald. Ze kunnen nog steeds er bovenop liggen maar niet meer opdat vieze ding. Ik heb geen zin om het opnieuw te gaan bekleden. En er kwam een partij aan klein speelgoed en kleine dingen van de katten plus een berg vuil en stof onderuit. We hebben nu ook de stuiterbal die kreeg Theresa van de tandarts (ik geloof ze was 2 of 3) Ze stuiterde 1x en nooit meer terug gezien. Jan heeft nu een plankje er tegen aan gezet zodat er niets meer onder kan verdwijnen. De volgende klus is daar elektriciteit maken. We hebben 3 gaten in de muur gevonden 2 zonder spanning en eentje met. Ik heb ruimte in mijn slaapkamer kasten en daar staan nu mijn naaimachine en stofjes. Ik heb nog meer ruimte vrij want ik heb onder ons bed 4 grote laden, 3 bezet en eentje nu vrij waar ik alle winterjassen in heb gedaan die in de kast waren inclusief skibroeken. Er lag nog een oude slaapzak in die gaat naar de Caritas.
Een gigantische partij stof van de muren en plafond en onder de kasten opgezogen. Nu ga ik mijn bureau secretaire leegmaken want die verhuisd naar de gang. Jan heeft zijn treinenkast eraf gehaald en naar de slaapkamer gebracht moet nog worden opgehangen.
De deuren staan open prachtig zonnig en warm weer. ook de wind is warm. Ik heb eten gemaakt, gekookte aardappels en gelijk voor morgen ook om te bakken, rode bietjes, en speklapjes. Een hele grote schaal met vleesresten nu uit de vriezer gehaald en gehakt gemaakt. Daar ga ik een grote bakovenschaal met frikandelpan van maken. Ik snijd heel vaak mijn vlees zelf en koop aan grote stukken. Ik houd dan onrendabele stukken over die doe ik in de schaal in de vriezer. Is die vol dan maak ik gehakt ervan.
Samen met Jan buiten gegeten en dan weer aan de gang. We zijn tot 17 uur bezig geweest en dan hebben we het voor gezien gehouden.
Het is heel veel werk en heel veel rotzooi.
Bij de ogenkliniek was alles goed met Sabrina en Theresa en daarna waren ze in Leoben voor Sabrina en die arts was zeer tevreden. Ze moet nu een steun voor haar voet en been aanvragen. Eerst bij de kinderarts een verwijzing en dat moet dan in Wenen gemaakt worden. Maar het is heel hard nodig want ze knikt haar voetje zo wat ondersteboven als ze staat dus dat is slecht voor knieen heupen bekken en ga maar door. Ze moet nog naar Wenen dus Ingrid gaat gelijk kijken of ze dan daar gelijk een afspraak kan krijgen. Dat scheelt dan ook extra rijden. Ik was even beneden om te vragen hoe het was verlopen en Ingrid had koffie , ze nam een slok en deed pf pf f en spuugde het weer uit. Zat er een grote spin in.
Barbara kwam langs en later kwam Ingrid boven om te vragen wat ik voor het hupspaard wilde hebben. Ik zei Ingrid doe maar wat en even later kwam ze met 5 euro terug . Had ze het paard aan Barbara verkocht en die gebruikt het weer als cadeautje. Dus ik heb nu al 30 Euro voor het bed van Theresa.
Morgen gaan we de laatste laag van de wand waar we aan bezig zijn eraf stomen. Het zijn veel lagen behang en daarover heen Putz en dan geverfd. We hebben het afgestoken en zitten nu op de laatste laag. De andere wanden en plafond kunnen we witten .
Maar voor we de muur af kunnen maken moeten we de hele grote wandkast die tegen de zijwand staat verschuiven, dus eerst heemaal leegmaken.
De frikandel pan is klaar en ik had gelukkig gekookte aardppels want je hebt of veel oud brood of gekookte aardappels nodig en laat ik de aardappels nou al gekookt hebben. Het is een reuze pan vol geworden.