Kerstavond

Oostenrijk, Kleinsölk

24 december
Merry Christmas - Fröhliche Weihnachten - Feliz Navidad - Joyeux Noël - Buon Natale - Nixtieklek Milied tajjeb - Glædelig Jul - Rõõmsaid Jõulupühi - Gute Vaynakhtn - Vrolijk Kerstfeest - Mo'adim Lesimkha

Het huis is vandaag door opa en zijn kleinzonen weer helemaal van geesten ontdaan, met een grote wierookpan en rituelen en lekker stinken want het was even heftig al die rook, maar we zijn dus nu zeker van de geest af die Felicia gezien heeft.

Alle voorbereidingen liepen perfect en toen Jannick en Ingrid kwamen konden we met een kwartiertje aan tafel voor het voorgerecht. het was een super gezellig etentje en erg lekker.
Daarna hebben we de cadeautjes open gemaakt en lang leve de bezorging en de internet bestellingen want van Jannick waren de cadeutjes voor mij en Jan nog niet bezorgd en van mij was het cadeautje aan Jan voor de helft bezorgd. Alles is onderweg maar gewoon nog niet aangekomen. Heel normaal hier , ik had een naaimachine gekocht want die van mij is stuk , vrijwel gelijk is hij verzonden en het was onder nummer dus ik kon het pakket volgen. Tot aan Wenen en dan niets meer (het kwam uit Duitsland) nu is er een ander op de expres post gegaan maar die bezorgen hier bij ons op zaterdag niet dus hopelijk dinsdag ,ik verwacht nog een pakketje uit Nederland voor Jan en mijn gewonnnen chocoladeletters.
Annemarieke wat een leuk het cadeautje, ik vind Oups zo leuk. bedankt
Jannick en Ingrid zijn terug gegaan want Ingrid en Jannick moeten de kerstdagen werken.
Ze waren voor het weer begon te sneeuwen weg wat misschien maar goed was.
Ik was erg moe en haalde zelfs de nachtmis niet meer die ik eigenlijk nog op tv wilde volgen.