Zeer warm

Oostenrijk, Kleinsölk

We waren vrijdag nog bij Hedi en Dieter op de camping in Ramsau heb ik Hedi geholpen met haar pc. Dat werd dus gezellig middageten en ook nog in de middag jausen. Lopen ging niet na de Notgassenwandelung. 12 km naar beneden klauteren daar waren mijn spieren niet op berekend. Het was dus niet vervelend om met de pc aan de gang te zijn. Nog steeds warm en warm en warm.
Toen we even na 8 uur in de avond weggingen was het een drukte van belang bij het sportveld van Ramsau. Er stonden allemaal mensen naar boven te kijken, wij dachten voor de helikopter. Heel vreemd want de reddingshelikopter landde en het was al donker, het stond helemaal vol met blauw lichten. We zijn maar doorgereden Later hoorden we via de media dat er brand was in het Gutenberghaus op 2200 m. Er werden dus brandweermensen en redding naar boven gevlogen.
Het was in een machineruimte naast het hoofdgebouw en de waard en de gasten hebben het zelf met een ketting van mensen met emmers water uit een regen wateropslag en brandblussers kunnen beperken en gezorgd dat het niet oversloeg naar het hoofdgebouw .
De schade is beperkt gebleven maar het had noodlottig kunnen zijn als het later op de avond of nacht was gebeurd. En er was geen wind. En hoe blus je een almhut op 2200 m hoogte? Nu werd het vuur gelijk opgemerkt. Waarschijnlijk veroorzaakt door een kabel.

Nog steeds zeer warm zeg maar heet, om 8 uur in de ochtend was het bij ons al 24 graden. In de middag dik in de dertig. We waren nog even gaan kijken in Gröbming want daar was een rommelmarkt bij het MEZ maar er was niet veel meer , we waren er om 11 uur en het was al om 6 uur begonnen. Maar we hadden geen zin om al heel vroeg erop uit te gaan. Eerst met zijn drietjes brunchen. Jannick was namelijk pas om 8 uur in de morgen terug van een ritje Wiesbaden heen en weer met een patiënt.