schoudercontrole

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

donderdag 10 september 2009
Het filmen van Jannick is naar maandag verschoven omdat het weer niet goed is.
Het is bij ons in ieder geval nog wel zonnig maar er zijn ook wolken.

Ik moest vandaag voor controle voor mijn schouder maar de injectie van vorige week heeft wel geholpen maar het komt nu alweer terug. De hoofdarts heeft besloten dat het geopereerd moet worden. Ik moet eerst voor een speciaal MRI naar Salzburg want hij wil uitsluiten dat er nog andere oorzaken zijn. Daarna kan ik zeer snel geopereerd worden.
Het is een overblijfsel van mijn ongeval in 2004 en ik heb daardoor een chronische ontsteking, volgens de arts die me behandeld is het gezien mijn leeftijd beter om te opereren.
Ik heb er veel pijn van en kan soms bepaalde bewegingen niet maken. Ook heb ik een constant tintelgevoel in mijn vingers en in mijn arm voelt het constant dat gevoel dat je krijgt als je de elleboog stoot. Ik kan er niet op liggen dus in mijn slaap bezeer ik me en wordt dan wakker. Ik vind een operatie prima als het maar over gaat.

Jannick had lang school met schoolgym in de middag daarna gaat hij bij Franzi nog wat bespreken over de oefenfirma want Franzi had vorig jaar ook de marketing van een firma en Jannick heeft nu marketing. Jannick zit in een containerfirma. Niet iets wat bij mij tot mijn verbeelding spreekt. Maar goed Jannick is er tevreden mee.

Ik heb gisteren nog even met Ulrike Walcher gesproken, ze is erg ontdaan want Maria is in haar armen gestorven. Ze is een van de weinige die bij haar binnen mocht komen en ze bracht Maria ook wel eens naar huis. Ik heb haar gezegd dat Maria tenminste niet alleen thuis gestorven is maar met iemand die haar dierbaar is. Ik kan met haar meerijden zaterdag of met mijn buurvrouwen die ook gaan.
De buurt had Maria graag hier in de kleine kapel 1 dag willen opbaren, zodat tenminste afscheid kon worden genomen. Maar dat mocht niet van de Jehova,s. Als we zaterdag naar die dienst gaan is daar ook alleen een foto want Maria is dan al gecremeerd. Ze wordt in ieder geval wel op de urnenplaats op het kerkhof in Ramsau bijgezet. Geen idee wanneer.
Er is ook nogal wat ophef hier in Ramsau want toen de ambulance kwam zei 1 van de Sanitäters “scheisse nu moet ik reanimeren.” En dat midden in de Spar. Ik had het met Jannick erover en die zei , ik denk dat ik het al weet. Die jongen was voor zijn eerste dag als Civiel en had nog niet geleerd te reanimeren. Hier werd het verstaan als dat hij daar geen zin in had want ook al is iemand dood moeten ze reanimeren tot het ziekenhuis. Jannick gaat die jongen wel benaderen want dit kan grote gevolgen hebben. Misschien met enige uitleg en een excuus bij de betrokkenen. Jannick zei ook dat hij dit niet had mogen zeggen, wat ook de achterliggende reden daarvoor was.

10 september 2009 14:40 | Door: Annemarieke Gecondoleerd Nicolette. Sterkte zaterdag!

molenaar.ruesink 2017-09-22 22:48:05

11 september 2009 08:54 | Door: ineke hoi Nicolette, ik heb je wandeling op de kaart gevonden hoor! Hij staat helemaal beschreven op de wandelkaart van "Salzburger Almenweg". Alleen wordt hij daar andersom gedaan. Van Flachau naar Zauchensee en er staat 7 uur voor!!! Hebben jullie het toch sneller gedaan, puh. Een hele mooie hoogte wandeling inderdaad, alles boven 1800 meter, prachtig! Wat is het toch mooi daarboven he? gr Ineke