Uitstapje Stoderzinken

Oostenrijk, Stoderzinken

Freitag 3.Juli
Zo opnieuw een hete dag we zitten steeds boven de 30 graden en elke dag wordt het warmer.
Jannick kwam vragen of wij mee wilden de Stoderzinken op en ja dat wilde we wel.
We zijn met 1 auto gegaan want we hebben maar 1 Mautpas. We liepen eerst naar das Stoderkirchl, omdat Jan en ik daar nog nooit waren. In een woord prachtig, je moet er naar toe geen hoogtevrees hebben want wat een hoogte. Vandaar een stukje terug en naar de Stodergipfel , we leken wel Gämsen. Ik had na dat geklauter zere knieen en de laatste meters vond ik wel goed , lekker even zitten en wachten tot Ingrid, Jannick die met Theresa de hele route op zijn schouders gelopen en geklauterd heeft (petje af) ook naar beneden gingen. Jannick weet echt alles onderweg, hij verteld waar je op kijkt , hoe het heet en is een bekwame gids. Hij had dan ook een nooduitrusting bij zich.
Dan voor we terug naar beneden gingen nog even ijs eten en een Radl drinken bij de Stoderhütte.

Eind van de middag zijn Ingrid en Jannick met Theresa naar Oberwölz gegaan en komen morgenavond terug. Kunnen wij mooi weer een afleverin g kijken van Homeland. Jannick heeft een Amazon account en daar heeft hij een stick van die je in de tv plugt daarmee kan je films en tv series kijken. Voor 50 euro per jaar kan me heel veel vrij kijken maar je kan ook huren of kopen-
Homeland nog nooit gezien en er staan 3 Staffels op. Op tv alleen maar herhalingen en films die we al gezien hebben dus dan is dit een fijne afwisseling.