Hutspotdag

Oostenrijk, Aich

Vanmorgen wakker van de wekker. Jan had mij naar Christine gebracht en weer opgehaald en dan door naar de tandarts.
Dan snel naar huis want we moesten Theresa op tijd opvangen voor de oversteek naar huis. Ze gaat tot aan de overzijde van onze brug maar daar moet ze wachten met oversteken . Wij worden vaak al zo wat van de sokken gereden.
Christine , niemand wist dat we in Nederland waren, we hadden even wat tijd voor ons zelf nodig voor hier alles zou losbarsten. Het valt niet mee om zo in onzekerheid te leven met Sabrina en de komende tijd zal hopelijk klaarheid brengen.
Vanmorgen gingen Ingrid en Jannick met Sabrina naar wenen. Ze hbben vandaag nog lekker tijd om wat te winkelen en ik kreeg een foto van Jannick dat ze bij de Hema daar waren. Volgens hem een tasvol met allen maar lekkere dingen gekocht zoals allerlei pepernoten met een smaakje en nog heel meer lekkers. Ze hadden heel veel sinterklaasspullen ook al vieren de mensen het hier niet zoals in Nederland. We hopen dat de Hema ook ooit iets bij ons wil openen. Het wachten is nu op de opening van de Action in Liezen waar we al heel blij mee zijn.
Ik had uiteraard vandaag hutspot om te eten. Eens een Leienaar altijd een Leienaar. Het is altijd gezellig met Theresa aan tafel die kletst wel.
Na het eten huiswerk maken en ze gaf me haar heen en weerschrift van school . Daarin kan je lezen wat ze nodig hebben of wat er te gebeuren staat en je kan er zelf ook een mededeling inschrijven. (zoals dat ze nu bij ons is en mijn telefoonnummer) Vandaag had ze een papier van het RK met allemaal kerstdingen die je kon bestellen en betalen , een lijstje in haar schrift met wat ze moet betalen voor allerlei dingen. Ik zag er in staan dat ze op Mittwoch Weckltag hebben, een Weckel kost dan rond een Euro. Op de eerste en derde woensdag is er ook chocolademelk tegen betaling.Dus ik vroeg aan Theresa maar wat kost dan de chocolademelk? zegt ze nou Oma ik heb met een vriendinnetje samen gedaan . Ze hadden beide niet genoeg geld en hebben ze 1 chocolade melk en 1 Weckl gekocht en samen gedeeld. Ik vind het een knappe oplossing.
Nadat ze klaar was ging ze met Squla spelen , er stond nu een nieuw hoorboek op waar ze aan begonnen is.
Nu zit ze een dvd te kijken. Ze wilde graag het eten wat ze over had opeten en vroeg of ze nog wat vlees en jus mocht. Tja een echte Nederlander.Als ze uit school komt heeft ze meestal niet veel trek door de late pauze. Ze eet dan wat ze wil en vraagt later wanneer ze trek heeft om de rest en of meer dan dat. Een ingevroren danoontje ijsje als toetje.
Ik geloof dat Jannick morgen weer naar huis komt. Hij zou morgen gaan oberen op het herfstfeest van Herbert van de Grimming imbiss. Gisteravond was hij een aantal uren gaan helpen bij het opbouwen van de feesttenten. Hij had oa een tent van het RK geleend daarvoor kookt hij dan gratis een keer voor het RK als ze hem nodig hebben. Het weer was koud en sneeuwval vanaf 1000 m voorspeld. Maar absoluut geen wind en zeker geen ernstige storm. Ik werd vannacht wakker van de enorme storm en weer omgedraaid. Jannick zei vanmorgen ik werd wakker dacht ik van het alarm en keek en er stond stormschade tegenover brandweer en ik dacht. Ik droom dat is een lachertje en sliep verder. Vanmorgen moest hij inzien dat het alarm echt gegaan is en dat de beide feesttenten bij Herbert finaal vernietigd zijn. Ook alles wat er in stond - Geen enkele voorspelling afgegeven voor hier wat wind en storm betreft maar het is toch gekomen en echt hevig. Ik vind het zo erg voor Herbert , ik hoop dat de verzekeringen het afdekken. Anders beloopt de schade in een getal met heel veel nullen. We weten nog niet of nu het totale feest gecanceld is. Of dat er toch nog iets geregeld kan worden. Dat heeft hij niet vediend , een hardwerkende man die alles van de grond de afgelopen jaren heeft opgebouwd en begonnen is met schulden.
Maar het leven is soms wreed.

Duim voor Herbert dat het allemaal vergoed gaat worden. Xxx

Annemarieke 2019-10-03 18:07:34

Heel veel kracht en sterkte Ingrid en Jannick en Sabrina in Wenen, laten we hopen en bidden om goed nieuws straks .We zijn in gedachte bij jullie.