koud en film Vaterfreuden

Oostenrijk, Kleinsölk

Sonntag 23.März
Wat een verschil met het weer. Vanmorgen dachten we nog dat het ons aardig voorbij zou gaan want het was 6 graden en we zitten een beetje in het randgebied van het ergste slechte weer met extreme sneeuwval. We hoorden op de radio dat er bij Radstadt niets meer gaat op de weg doordat er veel autos zijn blijven steken ook op de Tauernautobahn is het daar hopeloos. Veel plaatsen Schneekettenplicht ondertussen wordt het nu bij ons toch ook nog wit. Geen idee wat er in totaal gaat vallen.
Opa ging op Theresa passen en Oma ging met Jannick en Ingrid mee naar de second hands kinderbeurs in Gröbming. In Gröbming sneeuwde het ondertussen heel hard en begon het wit te worden. De beurs was ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO druk, we hadden een rondje gemaakt zijn gaan koffie drinken en wachten tot er wat mensen weg waren en dan nog een rondje. Voor hele kleine kinderen is er heel veel, voor grotere ook maar voor de leeftijd van Theresa weinig. Ik had een bromtol gevonden, een moderne waar ze alleen een keer op de bovenkant moet drukken. Ook had ik 2 grote blokken gevonden en als je het juiste plaatje maakt en tegen elkaar aan drukt hoor je het geluid . Er staan allemaal voertuigen op en erg leuk. Vonden Jannick en Ingrid ook en toen we na het 2e rondje bij elkaar kwamen had Ingrid ook van die blokken gevonden maar met de boerderij dieren erop. Ik heb gewonnen met wat we betaald hadden want ik een euro en Ingrid 3 euro. Ik heb voor een euro ook een fischer price cassetterecorder gekocht, Jan heeft hem nu mee naar beneden om te kijken of hij het doet want de batterijen die erin zitten hebben we niet. Hier zie je nog heel veel bandjes.
Straks weer naar de bios en we gaan dan naar Vaterfreuden.

Der Junggeselle Felix genießt als glücklicher Single sein Leben in München. Mit dem Familienleben seiner Freunde kann er dabei wenig anfangen. Sein nervender Bruder Henne, der bei ihm Unterschlupf gesucht hat, bringt ihn dazu, mit Samenspenden nebenbei ein bisschen Geld zu verdienen. Als Felix durch einen Unfall mit dem Haustier seines Bruders – einem bissigen Frettchen – seine Zeugungsfähigkeit verliert, ändert sich seine Einstellung und er möchte eine Familie mit der Empfängerin seiner Samenspende gründen. Dummerweise ist die Empfängerin eine bekannte Fernsehmoderatorin, so dass sich das Herankommen an sie schwierig gestaltet.

24 maart 2014 11:30 | Door: Annemarieke Hoe is het nu? Is het al weer een beetje weg de sneeuw?