Jesolo Lido

Italië, Venetien

Dinsdag 17 mei
Een prachtige dag, zonnig en warm. We besloten om even in Jesolo te gaan kijken, want we hadden gehoord dat er een hele lange winkelstraat was en ook stranden. Ik zei tegen Jan ik denk dat we niet naar Jesolo moeten maar naar Jesolo Lido maar Jan reed toch naar de eerste. Omdat ik wist dat de winkelstraat en de stranden bij elkaar waren kon het gewoon niet Jesolo zijn want dat lag niet aan de kust, Kwamen we in Jesolo was er niets dus toch naar Jesolo Lido gegaan en na enig zoeken vonden we de winkelstraat, iemand had ons gezegd dat die straat wel 7 km is. Nou dat was ook zo.
En er waren stranden echt verschrikkelijk helemaal vol met parasols en ligstoelen, geen plekje vrij.
We hebben niet de hele straat gedaan want er is toch veel van het zelfde maar de ijssalon konden we niet overslaan. Dan lekker thuis gaan eten in de zon onder een parasol want heet was het.
Siesta gehouden tot 3 uur en dan een strandwandeling gemaakt lekker met de voetjes door het water gelopen. Daarna zijn we wat inkopen gaan doen want een bbq leek me wel iets. Terug gekomen aangestoken en echt lekker gegeten. Je kan hier gewoon vers en los allerlei sla kopen en ik had een hele zak met allerlei verschillende gevuld. Er zaten blaadjes bij waar ik geen idee van heb wat het voor sla is maar het was in ieder geval erg lekker al die smaakjes. Zaten we daar in badkleding te bbqen heerlijk. Ook nog koffie gedronken maar daarna toch de rust van de tent opgezocht. Nog geen idee wat we morgen gaan doen , ik denk wel lekker bbq als het weer nog goed is. Het is geen moeite en het is lekker en we hebben nog restanten. Behalve de wijn want daar weten we wel raad mee.
De werkzaamheden aan de camping zijn echt heel vervelend, en ze zijn zelfs om 20 uur nog bezig met zand rijden. Er moeten ook van die luxe mobielhomes neergezet worden en die worden dan ook achter een tractor over het terrein gesleept.