Vakantie geboekt

Weer een super slechte nacht om 3 uur nog wakker en om 7 uur ging de wekker. Alles was wit van de vorst , het was min 3 graden. Maar het wordt een mooie zonnige dag. Er was nog wat bewolking maar je zag het al snel warmer worden. Toen ik de deur uit ging was het nog brrrr koud. Winterjas aan , muts en handschoenen. Ik was mooi op tijd voor mijn gesprekstherapie. Ze waren in het centrum al de Pakistanimarkt aan het opbouwen. Het heeft de noemer Kirtag maar eigenlijk niets daar mee te doen. Toen ik klaar was gelijk een rondje gemaakt en er stonden kramen met lekkere zoeten dingen. Ik heb 2 ijshoorntjes gevuld met van die plakzooi die ook in negerzoenen zit meegenomen met chocolade erom heen. Voor Theresa en Sabrina als ze het weekend komen.
Ook nog wat lekkers voor mij zelf een marsepeinbol, ik ben namelijk dol op marsepein maar koop het nooit. Dan nog iets met noot en iets met Mohn. Die snijd ik instukjes en kunnen we af en toe een stukje bij de koffie nemen. Dan was er tot mijn grote vreugde een Langos kraam. De man had nog niet veel te doen (het was kwart over 9) en een hele poos met hem staan kleppen. Ik had al een goed gevoel nadat ik van de therapie kwam, dan de Pakistanimarkt is wel gezellig, Her en der een praatje oa met onze oude buurman. Ik ging met een gulle lachop mijn gezicht naar huis.
Thuis eerst een kop koffie en dan douchen en mijn haren wassen.Als ik zo vroeg de deur uit moet doe ik dat erna. Jan heeft de oude wc rolhouder weer opgehangen, Ik ga nog een stel van die haken kopen dan kan ik het wc briltrapje van Sabrina ook ophangen. Nu bijna 12 uur en volle zon en blauwelucht daar word ik ook blij van.De deur staat open en ik heb gekookt, Rode witlof met kleine krieltjes in de schil gekookt en Rindschnitzel die nog aan het pruttelen is. Ik heb genoeg aardappeltjes gekookt dus ook voor morgen en nog Schnitzel over.
Als de Schnitzel uitgeprutteld is ga ik samen met Jan eten.
De Echo aangezet op Ö3 past bij mijn stemming.
Nou was ik in het weekend al bezig geweest om vakantie te boeken maar alles wat ik had gevonden wasweg nadat ik overlegd had met Jannick. Nederland is echt heel duur .Dus zonet gekeken of ik Terme Catez kon boeken want Theresa wil graag naar de Terme. Aangezien Sabrina ook wild van zwemmen is een goed idee. Dus zo laat mogelijk boeken anders kunnen de kinderen niet mee en een week eerder is gelijk 2000 Euro meer. Ben ik alles aan het invullen en klaar om te versturen (ik was ingelogd op mijn account bij hen) In eens alles weg en ik kon het niet meer boeken dus even gebeld ook daar mee moest ik geduld hebben . Dan heeft de medewerker het in orde gemaakt en onze vakantie is geboekt van 27 augustus tot 10 september in Terme Catez. Geen stress , niet al te ver rijden en geen heen en weer gereis. Ik heb een Lodgetent geboekt met eigen toilet want dat vind ik wel een voorwaarde met 2 kinderen. Zowel met mooi als slecht weer kunnen we zwemmen. Het zijn echt abnormaal hoge prijzen overal geworden en dan ook nog bv de toeristenbelasting is van 1,50 naar 2, 50 gegaan dat is een bedrag van 35 Euro pp als je aan het eind van de vakantie je afmeld bij de receptie. We konden altijd de toeristenbelasting met de borg verrekenen maar dat lukt nu niet meer. Ik heb het speciaal nagevraagd omdat ik het ergens anders had gelezen. ook moet je nu 1,50 pp voor registratiekosten betalen is niet veel maar al die kleine bedragjes is wel heel veel uiteindelijk bij elkaar. De vakanties zijn overal meer dan 100% duurder geworden. Tot voor de corona boekte ik een accomodatie en als je met 6 erin kon was dat zo. Nu moet je bijna overal voor de 4. en 5. persoon extra betalen.Ook hier in de Terme en dat was dus ook nooit. Alles bij elkaar maakt dat de vakanties al snel 150% meer kosten dan voor de corona. Maar het gaat grif over de toonbank want alles is volgeboekt.
Ik ga vanaf vandaag aftellen.