Faschingsumzug

Oostenrijk, Liezen

Vanmorgen lekker blijven dommelen en pas na achten ergens gaan douchen. Al snel kwamen Jannick en Sabrina koffie drinken en even later Ingrid met een schaal Krapfen, lang leve de Faschingszeit.
Theresa was er niet bij die had een nieuwe CD van Ingrid gekregen uit de serie wie wat waar en die gaat over gevoelens. Toen ik net even bij haar keek ging het over Eifersucht. Ze mag zo graag van die info cd´s luisteren eigenlijk luistert ze alles graag.
Jannick heeft net even de waterfilters voor mij besteld dan kan ik weer 1 1/2 jaar vooruit , doet hij met Prime Amazon en betaald ook geen verzendkosten. Dan ben ik voor 36 Euro klaar en anders tussen de 72 en 80 Euro.
Jannick gaat weer taxirijden later en wij gaan naar Liezen voor de Umzug en Ingrid gaat met de kinderen mee. De dag begon weer met een flauw zonnetje en het is nu nog droog .
Toch verliep het weer en spetterde het soms op de bergen een beetje hoger dan bij ons sneeuwt het. We vertrokken om kwart over 12 naar Liezen en we hadden na het parkeren een uur tot de optocht begon. Ingrid wilde naar CA omdat daar uitverkoop zou zijn maar Theresa moest eerst plassen. Daarnaast is en leuk winkeltje met vaak erg leuke kinderdingen maar niet altijd goedkoop. Staat er eeen rek vanaf 1,99 en Ingrid vond er allerlei leuke dingen op voor haar zelf en een trui voor Theresa dus ze zegt zijn maar 2 euro en ik weet je het zeker er staat vanaf 1,99 maar er bleek een klein plakkertje op te zitten en ja voor die 2 euro. Dus ik toch ook even kijken en ja hoor ik er ook 2 van 25 Euro voor 2 euro helemaal blij ermee. Uiteindelijk vertrok ook Ingrid met een flinke berg . Ze ging op de kinderafdeling bij CA kijken maar vond er niets er was niet veel voor kinderen. Maar ik was boven bij de volwassenen en ik vind er broeken afgeprijst voor 9 euro maar vandaag extra nog een keer de helft van de afgeprijsde prijs. Ik ging daar met 3 broeken en ook nog een trui. De trui was werkelijk duur moest er 1,50 Euro voor betalen. Dus het was wel mijn dag. Uiteindelijk vond ik in het winkelcentrum wel iets leuks voor Jazzy want overal was er bijna niks voor kinderen. Op de terugweg kon ik nog iets schattigs niet weerstaan dus ook nog gekocht . Ik heb iets in een kleine maat en iets in een grote maat gekocht .
Alles in de auto gedaan en kijken waar de optocht was toch maar even gevraagd want we zagen in het centrum niet zo snel iets. Bleek wel uiteindelijk over de Hauptplatz te komen maar pasop het allerlaatst en waar het al begonnen was was geen doorkomen aan dus we moesten wachten. Bijna 3 kwartier voor het daar ook was. We hadden een superplek op de hoek bij de Sparkasse , Theresa kon binnen met dat kinderspeelapparaat spelen was ook niet zo koud. En we konden droog onder het grote afdak staan. Het bleek een superplaats ook wat het uitdelen van snoepjes aan de kinderen te zijn want ze moesten allemaal daar wachten voor ze de Hauptplatz op konden gaan. Er was een hele leuke bij allemaal als eskimos met een hengel met een vis eraan en de kleintjes allemaal in een hok op een kar als pinquinen op de grote kar zat iemand naast een iglo met een echte friteuse vissticks te bakken en ja die gingen er bij ons samen met het blauwe snappsdrankje ook wel naar binnen. Toevallig kende Ingrid iemand op de wagen dus dat was boffen. Sabrina smulde ook overal van uitgezonderd de sterke drank maar kreeg ook snoepjes en chocola die ze kon eten. Het was bitterkoud geworden en we begonnen al aardig te kleumen en bij de laatste wisten we niet hoe snel we naar de parkeergarage konden komen. Een geweldige middag gehad alleen wel erg koud. We waren pas tegen vijven thuis en ik chocolade en koffie maken en Ingrid bracht de Krapfen mee. Dan kreeg Sabrina pas haar eerste aanval maar het was dan wel een heftige. Dus Ingrid met haar naar beneden. Maar Sabrina had werkelijk van alles genoten , ze zat in haar handen te klappen bij de muziek die voorbij kwam en nam alle snoepjes zelf aan van de mensen. Ze is ook dol op de Krapfen dus het is allemaal ook aan haar besteed.
Theresa zit nu bij ons een dvd te kijken en te puzzelen en ze mag blijven slapen. Jannick is al weer sinds vanmiddag 4 uur aan het werk en heeft een rit naar Salzburg (een leuke rit want hij mag met de Audi A4 van de baas.)
De helft van het weekend zit er alweer op .
Zo eerst even samen met Theresa douchen onze rose haren wassen en de smink eraf-