Een beetje onmin in huis.

Oostenrijk, Schladming

Dienstag 17.Mai
Vanmorgen toch weer op tijd eruit want ik moest om 9 uur bij de tandarts zijn. Alles geneest goed en plan voorgelegd gekregen hoe verder, Oeps minimaal 1400 euro en als het helemaal goed moet dan 2800 euro. Even sparen denk ik. Kan toch pas over 3 maanden want eerst moet het helemaal genezen en daar staat 3 maanden voor.
Nog even wat inkopen en dan toch weer naar huis. D
Daar kreeg ik flink woorden met Jan want die is in mijn ogen eigenwijs en weet het altijd beter en maakt nooit fouten. De inzet de badkamervloer. Hij wil nu van Jannick weten hoe en wat. Die heb ik gebeld en Jannick zegt precies hetzelfde als wat ik zeg en nog wil Jan er niet aan. Dus er gebeurd momenteel niet veel omdat hij boos is.Nog geen idee hoe de oplossing wordt maar ik denk eerst weer dingen die hij gedaan heeft ongedaan maken en dan opnieuw beginnen.
Dan snel nog even middageten gemaakt , eten maar het smaakte me ondertussen niet meer. Jan had een afspraak bij de bank gemaakt en we konden dus om half 2 vanmiddag. Maar niemand deed open, dus toch maar op het glas gebeukt en daar kwam een meneer. Helaas de persoon waar wij de afspraak mee hadden was er niet . Die was vorige week vrij en een andere dame had de afspraak gemaakt maar schijnbaar heeft of de dame het niet in zijn agenda gezet of de heer dacht ik heb vakantie en waarom zou ik kijken hoe laat ik bij de bank zal beginnen. Dat was voor hem vandaag half 3. Gelukkig kwam hij om 2 uur , hij heeft de opzegging van het leaseverdrag in orde gemaakt maar schijnbaar is het erg moeilijk om een gelijke oversteek te maken deel 3 tegen geld. Dus we moeten eerst gaan betalen en dan wachten tot deel 3 er is. Tja als we gelijk vorige week terecht hadden gekund hadden we misschien wel een nieuwe leasing gedaan nu is alles al in kannen en kruiken en willen we alleen graag het deel 3 hebben. We hebben de tijd tot de 31 mei dan is de overdracht van onze nieuwe auto en willen we graag de oude inruilen. Want dat is een leuke prijs die we krijgen.
Ze hebben hier weinig kaas gegeten van marktwerking. Je moet alles met je eigen Betreuer bij de bank regelen, als die ziek is of op vakantie of zoals bij de vorige heel veel weken op cursus dan kan je dus niets regelen. Nou hebben we bij de bank al verschillende keren tegen deze heilige huisjes aangeschopt en konden we wel door iemand anders geholpen worden. Maar het gaat wel heel moeizaam. Zoals nu vorige week naar de bank, konden niet geholpen worden, afspraak vandaag maar de Betreuer wist van niets, die zendt een berichtje naar de leasingafdeling en dan mogen we volgende week komen betalen weten bij benadering hoeveel maar volgens hem was het bedrag wat we opgekregen hadden te veel. Hij belt Jan vanmiddag. En dan moeten wij weer wachten tot de leasingafdeling ons deel 3 naar de bank gestuurd heeft en daar mogen wij het weer komen halen. Dan ben je dus weken verder.
Ik hoop dat het veel minder is want dan heb ik al vast een aanzetje voor de tandarts. Maar ik zei al tegen Jan dan gaat het vast om een paar Euro. Maar je weet maar nooit.
Jan is ondertussen voor het eerst weer gaan werken na 12 dagen thuis geweest te zijn. Voor de rest was de dag even voor mij op adem komen. Nu is Theresa net weer even boven gekomen en speelt met haar poppenhuis.