Van alles wat te doen

Oostenrijk, Liezen

Mittwoch 26.April
De dag begon met nog steeds zonnig en mooi weer iets minder warm en wel bewolking. Na de middag was het gedaan met de zon en het is zwaar bewolkt met donkere wolken.
Jan is nu eerst met de laatste kledingkast begonnen en hij maakt dan ook in de kleine tussenruimte tussen muur en kast een klein roetje waar ik mijn Dirndls aan kan hangen. Door de lengte passen ze niet in de kledingkasten en dit is een prima oplossing. Alleen nog eens lange kledingzakken opsnorren.
Ingrid kwam koffie drinken met Sabrina en Jannick kwam even later ook thuis van de tandarts, helaas eruit gehaald was gebroken tot aan de wortel en inderdaad een ontsteking. Hechtingen erin en 2 dagen ziek geschreven, antibiotica gekregen. Over 4 maanden mag hij een implantaat laten zetten kost maar 1400 Euro.
Jan heeft al een accuboormachine uitgezocht en we gaan morgen dan naar Liezen naar de Zgonc. Jannick heeft even gekeken voor de navi en ik later nog even bij wat zaken in de buurt maar via Amazon is het toch goedkoper om er een te kopen. Maar hij kan ze wel bij de Mediamarkt bekijken.
Middageten, witlof met kaassaus, gekookte aardappeltjes en Schnitzel.
Jan is weer bezig met de kast en ik wacht op Ingrid die nog even naar Liezen wil om naar kasten voor de keuken te kijken/ kopen. Kan ik mijn verf terug brengen bij de Obi.
Wilde ik via een linkje van Bianca fotos bestellen van Nina maar het ging niet Jannick even gekeken en ik had ipv een 8 een B. Veranderd maar het ging nog steeds niet kan je bij hen niet bestellen omdat ik in het buitenland woon. Bij de andere schoolfotografen geen probleem. Helaas geen foto van Nina dus. Ik had ze gebeld zegt hij maar je kan wel een foto met een linkje bestellen maar dan betaal je per foto 7 euro meer en ik wilde 2 fotos. Dan krijg je de papieren fotos niet mee gezonden maar wel de linkjes dus betaal je per linkje 10 euro en heb je nog niks.
Eindelijk was Ingrid klaar om te vertrekken, valt niet mee voor je die 2 kids ook klaar hebt en op naar Liezen. Allerlei inkopen gedaan en ondertussen stormde het daar zo hard dat we de autodeuren bijna niet open konden krijgen en houden. Dan nog even naar Irdning ook daar nog wat gekocht en voor iemand die alleen verf ging terug brengen heb ik nog aardig mijn best gedaan. Het was al bijna 18 uur toen we thuis kwamen. Bij ons waaide het maar stormde het niet zo hard als in Liezen.
Jan was al thuis van zijn werk.

Net nog even in Graz een hotel geboekt voor 30 April en reservering gemaakt voor de Flascherlzug in Stainz willen we op zaterdag gaan doen met onze Steiermarkcard. Theresa gaat mee. Dan overnachten we in Graz Mariatrost im Hauserl am Wald waar ook op de 1. Mai het Koningsfeest wordt gehouden.

Stuur de scan van nina haar schoolfoto's wel door dan kan je ze zelf printen of ergens anders (in nl Hema of zo )laten uitprinten voor een paar centjes