Wind met orkaankracht

Vanmorgen ook weer wakker geworden met rugpijn. Jan gevraagd om de katten eten te geven. Even wat tv en dan eruit. Douchen en aankleden want ik heb straks een afspraak. Ondanks de slechte weersverwachting hebben we een lucht met schaapjeswolken, droog en wat zon. Ook is het boven nul.Dan is het niet zo koud als ik aan de wandel ga.
Jannick is vanmorgen weer naar de tandarts. Daarna gaat hij de snowboardcursus bij Amadeus bespreken voor Theresa.
Voor Heinz en Meli gisteren een zwarte dag. Haar moeder heeft het huis verkocht ondanks dat het nog voor het gerecht moet komen. Heinz heeft 4 weken de tijd om eruit te zijn. Hij heeft eerste keus om het te kopen maar zo´n hoge hypotheek krijgt hij niet. Dus nu gaat Meli voor het geld en het woonrecht en derechtstermin is nog voor dat ze eruit moeten zijn. geen geld slopen ze alles eruit, de keuken van Meli, het houten terras met vijver en alles wat ze zo bekostigd heeft. Voor Heinz is zijn huis verloren. Door de constructie om het huis buiten de Konkurs van zijn bedrijf te houden heeft ze alle kaarten in handen. Bewijs maar dat het de bedoeling was dat het huis als Meli oud genoeg zou zijn op haar zou worden overgeschreven en dat ze levenslang woonrecht heeft.
Het is nu half 10 en er komen nu ook donkere wolken binnen drijven. Ik ga op pad.
Op de heen weg geen problemen, door dat het dooit worden de straten nu schoon. Op de terug weg regende het licht en begon er al flinke wind op te steken. Er komt Föhn storm.
Het valt niet mee om Jan ook maar ergens toe te zetten of te interesseren. Gisteravond vrag ik aan hem de vaatwasser is bijna klaar , zet jij hem uit en even de deur openen. Vanmorgen stond het gewoon aan en dicht. Ik vraag hem elke keer sluit de koelkastdeur maar nee ik kom thuis en die staat open. Ik vraag hem al weken om zijn leasing papieren en om de kilometerstand. Ik dacht dat de auto pas 2 jaar is maar Jan zei dat hij dit jaar gekeurd moest worden. Dan zou hij 3 jaar zijn. Zo ver ik weet loopt dan zijn leasing af. We gaan niet meer voor een nieuwe auto dus kijken of we deze kunnen oprijden.
Net de papieren gekregen en ik heb gelijk de auto is pas 2 jaar. En hij heeft geen leasing op 3 maar op 4 jaar dus we hoeven ons even niet druk te maken. Wel wil ik de kilometerstand hebben. Door de corona rijden we niet veel.
We rijden inderdaad meer dan 50% minder dus dat levert geld op aan het einde van de leasing.
De storm werd steeds heviger en we hebben nu orkaankracht , het loeit rondom het huis en we hebben dus ook de ramen in de slaapkamer dicht.
Ik ga vroeg naar bed mijn rugpijn is te erg.