Super vandaag won de lente

Super vandaag won de lente.

Donnerstag 10.März
Wouw als je op staat en het is zonnig en droog en al 8 graden dan is het dus een super dag.
We waren nog aan het ontbijten toen Jannick in vol ornaat arbeidskleding kwam kijken hoe ver Jan was. Wij hadden niet zo´n haast maar hij was al klaar met de oude vloer eruit halen. Daar bleek dus een 10 cm dikke houtvloer op het cement te liggen dus dat laten ze maar erin dan de isolatie erover en dan de houten vloer.Ze krijgen daar vast geen koude voeten. Nu zijn ze bezig de deurposten inkorten voor ze het hout kunnen gaan leggen. Daar moesten ze eerst voor naar de Baumarkt om een zaag te halen. Ik heb dan maar gestofzuigd en ik werd een beetje moedeloos van de enorme hoeveelheid stof wat weer overal ligt en zich niet eenvoudig met een stofdoekje laat verwijderen. Ook in de kasten dus nu het eerste deel van de glazenkast leeg gehaald en alles in de vaatwasser inclusief de glasplaatjes. Maar ik heb maar een klein vaatwassertje dus snel vol. Dan dat deel kast schoongemaakt. Ondertussen gestofzuigd wat Jan normaal doet ,dus nu heel erg rugpijn maar ik kan het niet laten.
De deur naar buiten open heerlijkkkkkkkkkkkkkkkk. De enorme zaagherrie van beneden dreunt door het huis. Er wordt gewerkt en ook dat voelt goed. Ik heb intussen ook het eten gemaakt , we eten rijst met Paprikahuhn.
Het afval verzameld en naar beneden, inclusief de kachel schoongemaakt en dan de lade waar de afvalbakken in staan weer schoon. Jan verdeeld dan beneden het afval en gooit het groen in de compostsilo. Als de bakken met papier of glas vol zijn brengt hij dat weg als hij naar zijn werk gaat. Ja er zit systeem in. Ik heb 4 bakken in mijn la, voor de gele zak(plastik verpakkingen en blik) een bio, een restafval en een bak daar doe ik glas, flessen , maar ook de plastik flessen of batterijen of kapotte lampen en dergelijke in. Jan heeft beneden dan in het hok allerlei sorteerbakken en dozen. Ook is er een doos voor de Caritas waar nog goede spullen in gaan.
Nu natuurlijk weer veel ander afval, bouwafval, oud laminaat en wat er zo al te voorschijn komt. Dat moet allemaal naar de Deponie gebracht worden. Tja altijd eerst rotzooi voor het weer wat wordt, maar de hoeveelheid rotzooi is toch meer dan je denkt.
Nu eerst tijd voor een bakkie koffie.
Het eten verdween weer in de vriezer want Ingrid had gekookt. Terwijl zij aan het koken was ben ik Theresa gaan ophalen van de Kindergarten, Jannick en Jan waren met de vloer bezig.
Na het eten zijn ze verder gegaan maar helaas niet af want Jan moest weer naar zijn werk en het moeilijkste stuk moest nog. Gaan ze morgenochtend samen doen.
Jan kwam thuis van zijn werk en toen kwam Jannick vragen of we nog resten kwamen eten en daarna koffie terwijl Jannick, Ingrid , Theresa en ik spelletjes aan tafel gingen doen. Dat was erg gezellig en best lachen.
Ondertussen weer bij ons zelf en de kachel maar even aangemaakt vond het een beetje fris .
Na de vele sneeuw nu bijna alles weg maar ik vind het lente weer ook helemaal super.