Wel zonnig niet echt warm

Oostenrijk, Aich

Vanmorgen was ik heel vroeg wakker en toch in slaap gevallen en heel naar gedroomd. Ik werd er wakker van en heb de tv aangezet maar het onbehaaglijke gevoel raakte ik niet kwijt.
Jan heeft mij naar Christine gebracht en later ook weer opgehaald.
Ik heb een flink stuk gewandeld lekker in de zon en uit de wind goed te doen. Maar er kwam steeds meer wind en dat maakte het koud . Er is zo veel sneeuw op de bergen. Ook trekt het steeds meer dicht.
Net even Barbara gebeld of ze die 2 weken voor onze katten kan zorgen en gelukkig geen probleem. Haar ouders zijn nu op vakantie ergens in de Sud Steiermark met de pensionisten uit Öblarn.
Net even hier ook een was gedaan zit nu in de droger. Eten gemaakt en samen met Jan gegeten. Opgeruimd en dan is het toch alweer half 2.
Ingrid heeft het doorgegeven aan de Kiga dat Theresa 2 weken niet komt.
Theresa kan haar geluk niet op ja ja ja we gaan naar de Thermen. Ze is dol op zwemmen . Ik heb net de 16 dagen verwachting gekeken en tegen de tijd dat we gaan wordt het steeds warmer zowel in Italie aan de Adriatische kust als Slovenie en Kroatie. We denken er nu over om de 2e week naar Kroatie te gaan echt op vakantie waren we daar nog niet wel dagtochtjes. Ik had gekeken voor de Sloveense kust maar daar heeft Roan niets maar een stukje verder over de grens naar Kroatie hebben ze verschillende mogelijkheden maar ook als we nog iets verder gaan naar het eiland Krk is nog van alles. Straks nog even kijken, kost ook wel tijd omdat ik elke camping even wil bekijken wat voor voorzieningen wat is er open. Houd mij ook van de straat. Jan vindt alles goed nu hij zijn weekje Termen Catez heeft. Hij heeft gezegd dat hij het ook niet erg vindt om naar het Gardameer te rijden vanaf Catez. Is wel 5 uur . Dus we hebben mogelijkheden ten over en er is nog genoeg dat ik wel eens wil bekijken.

We zijn eruit en ook al geregeld en geboekt. We gaan een weekje naar het eiland Krk (Kvarner is een prachtige baai gelegen naast Istrië. Kvarner heeft vele eilanden waarvan Krk de grootste is. Het eiland Krk heeft een aangenaam en mild klimaat en kent een weelderige plantengroei en prachtige natuur. Gecombineerd met de vele pittoreske steden die ’s avonds prachtig uitgelicht zijn beleeft u hier een onvergetelijke vakantie. ) naar camping Baska beach resort. We hebben voor deze camping gekozen omdat we ook het binnenbad van een naastgelegen hotel mogen gebruiken. Ik heb eerst mail gestuurd aan Roan om te vragen of ze de Terme Catez naar een week later kunnen zetten en dan gaan we eerst naar het eiland Krk. Van huis kunnen we vroeg vertrekken en hebben we de tijd aan ons zelf. Als we terug gaan moeten we eerst schoonmaken enz dus wordt het al snel later en het is verder weg. Van Catez is het 2 uur naar de kust rijden dus het is 2 uur korter bij het naar huis rijden.
Dus de 25e mei gaan we naar Krk en vandaar op de 1e juni naar Catez. We gaan ons nu verheugen nog 17 nachtjes slapen. Ik heb nu ook ons reisgidsje van Kroatie opgezocht want dat is nieuw gebied voor ons.

Een foto van Randy en Laura met hun tienerzoon Björn. Wat gaat de tijd snel en nu al zo´n grote kleinzoon.