Met Jannick zijn nieuwe motor kopen

Vanmorgen ergens voor 7 ik was tv in bed aan het kijken stond Jannick in de slaapkamer waarom ik niet klaar was. Dus ik zeg hem dat ik aan Ingrid had gevraagd en die had gezegd half 9. Maar nee dan wilde hij al in Salzburg zijn. Dus snel snel snel en met Jannick op weg naar Salzburg. Bij de McD een ontbijt gehaald en meegenomen dus ik had ook een koffie om wakker te worden. Hij vroeg me wil je afgezet worden bij de kapper of ga je eerst mee . Natuurlijk meegegaan om zijn motor te kopen. Houthaler is een geweldige zaak en altijd heel veel moois te bekijken , zeer vriendelijk personeel. Ik was ook met Jannick vorig jaar zijn eerste motor kopen. Maar hij vindt de motor echt te licht en is nu begonnen aan zijn rijbewijs voor zware motoren. Theorie al klaar. Je kan nog een klasse zwaarder rijden maar dat is ook een heel groot prijsverschil. Tussen de lichte en die hij nu heeft gekocht is het al het dubbele en dan ga je nog een keer dubbelen. Zijn motor nu is al duurder dan onze auto. Hij heeft weer een KTM Duke ik dacht 790 gekocht met 105 ps. Het eerste wat hij mij zei was Ma nou moet je er aan gaan geloven. Ik heb hopelijk nog tijd om aan het idee te wennen dat ik achterop mee moet.
Dan nog even snel naar de kapper en ik kon gelijk gaan zitten dus ook snel klaar en dan naar huis. We hadden alle weersoorten onderweg van heel veel regen in Salzburg en sneeuwval richting ons en in Gröbming stralend zonnig weer.
Wat waren we blij dat we heel vroeg gegaan waren want nu stond er vanaf dat je de Tauernautobahn op kwam file tot aan de grens. Was ook nog een van de tunnels door iets dicht dan gaat het lang duren en er stonden vele Nederlanders tussen als die allemaal nog vandaag thuis willen komen dan denk ik dat het niet eenvoudig wordt. Voor ons was de terugweg een fluitje van een cent nergens problemen. 12 uur weer thuis en de visite was er al bij Jannick de familie van Ingrid uit Stadl.
Ik thuis maar snelle hap gemaakt broodjes hamburger.
Ik vraag Jan we kunnen toch dan de kasten goed zetten en vastzetten, nou nee want er moet nog een stuk uit. Ik uh waarom? omdat de slag van de afvoer in de weg zit. Dan ik nou nee want als je de kaste opschuift heb je er geen last van. Dan had ik van de week al gezegd toen hij het laatste kastje aan het vastzetten was dat die nog opgeschoven moest worden . Nou nee hij was nog lang niet klaar enz bla bla. Nu blijkt dat hij fde kastjes niet opgeschoven heeft en ze dus niet goed staan. Dat als hij ze wel opschuifd het er beter uitziet en er geen stuk uit hoeft en de smalle open rand tegen de muurkant zit en die kunnen we probleemloos afdichten. nu is hij toch maar weer begonnen. Anders kijk je tegen een grote open kier aan bij de vaatwasser en dat wil ik dus niet. Ja ik weet ik ben lastig maar alles is van te voren besproken , gemeten en berekend . Ondertussen maar weer een was aangezet. Ik dub nog morgen het bed afhalen of vandaag.
Dat werd uiteindelijk toch de bedden afhalen dus ik heb nog meer was te doen maar dan ben ik morgen daarmee klaar. Nu kunnen we toch verder niets want onze auto staat volledig ingesloten door 3 autos dan moeten we iedereen optrommelen om hun auto weg te halen .Het is nu ook dichtgetrokken en het waait stevig niet zo aangenaam meer om erop uit te gaan.
Gisteren inderdaad een hotel in Graz besproken dan kunnen we vrijdag de 1. Mai naar de Koningstag gaan, daar eten we ook warm. Dan overnachten we in een Ibis en hebben we de zaterdag om iets te doen in Graz zelf of zo en dan blijven we nog een nacht en kunnen we de zondag ook nog iets ondernemen. Theresa gaat dan mee want Ingrid en Sabrina zijn dan op Reha. Ik kan tot de 1. Mai annuleren dus geen risico.
Ze kwamen net allemaal weer terug van de babyskilift morgen gaat die dicht is het seizoen daar klaar. Ingrid kwam gelijk boven vragen of ik alsnog de kinderen neem op de zondag als de beurs in Bad Mitterndorf is. Ze had het al een keer gevraagd maar het ging niet door er was geen tafel vrij. Nu was ze gebeld dat er eentje vrij is gekomen.
Jannick is ondertussen naar Liezen want ze wachten al maanden op speciale lijsten voor de keukenvloer en die zijn eindelijk gekomen.

Mooie moter Jannick

Liduina 2020-03-07 21:19:32

Die KTM Duke 790 , ziet er mooi uit Jannick, gefeliciteerd met je nieuwe dame in je leven