Sammmmmmmmmmmmmmmmmmmmmssssssssstag

Samstag 17.Juni
Vanmorgen werden we wakker gemaakt door de buren waar ze om half 8 in de tuin gingen werken. Struiken en bomen en grasmaaien. Ik denk dat het huis in de verkoop gaat want de buurvrouw ligt al enige tijd in een verpleeghuis. Haar man stierf toen we net hier woonden.
Dominik kwam om 10 uur en zit lekker op de grond te spelen met de lego. Ik eten gaan maken en Jan de hele morgen bezig met een nieuwe tv kabel over de zolder aan het leggen naar de slaapkamer. We hebben weer prima tv.
Dit keer trof Jan de dooie vogel boven aan.
Ik dacht in het trappenhuis was ruik ik toch, een verdieping lager nog erger dus bij Ingrid en Jannick naar binnen was de koelkast niet goed dicht en sommige dingen bedorven en in de groente lade vocht ingelopen dus de groente daarin was niet zo lekker. In zo´n korte tijd ze zijn donderdagochtend vroeg weggegaan. Een onderdeel van hun koffiemachine waar de melk doorloopt was tussen de deur en het koelruim daardoor een flinke kier. Er zit al zwarte schimmel in . Ik heb wat ik weg kon gooien weggegooid en leeggegooid kon geen aan en uitknop vinden dus maar aangelaten en de deur open gelaten. Wel even gebeld naar ze. Ze wisten ook niet of je de koelkast apart kon uitzetten. Geen risico dat de vriezer ook uitgaat. Ze waren bijna in Klagenfort bij de Minimundus of zoiets. Een soort Madurodam maar dan van Oostenrijk. En komen straks thuis.Wij nog even in de middag naar de Spar want ik heb Apfelstrudel gebakken en ik had Jan gevraagd met Vanillesauce of room en het laatste wilde hij. Had ik niet in huis. Dus net lekker koffie met Apfelstrudel. Het is nu gelukkig weer rustig maar heeft wel tot 14 uur geduurd voor ze klaar waren met coniferenzagen en de rest. Maar het ziet er wel heel goed uit nu de tuin van de buren. Jannick maakt zich altijd druk om de Ruhezeiten maar dat wordt toch niet door iedereen aangehouden.
Het was begin van de middag nog wel lekker met iets zon en 21 graden maar nu onbehaaglijk met veel wind.
Wachten tot Dominik opgehaald wordt en dan vanavond maar weer eens verder met onze favoriete serie.
Het is wel erg leuk om contact te hebben met verre familie. Een zoon (Henk) van de broer (Flip) van mijn Opa van Gijzen. Hij zet af en toe oude fotos op Facebook en dat is gewoon leuk en nostalgie. Zij hebben ook in de Calandstraat gewoond op nr.39 wij er tegenover op nr.38. Foto is genomen uit het raam van 39 .

Dennis gefeliciteerd en een hele fijne dag/weekend

Ik dacht dus dat Jan boven op de zolder een dooie vogel had gevonden maar dat was helaas in huis bleek later toen ik in de slaapkamer kwam. Kon onze bedden afhalen want de hoezen zaten vlekken op van de dooie vogel. Dus de katten hebben het gevangen en als verrassing ook nog in de slaapkamer gebracht. Maar Jan had wel de vogel gevonden maar niet gezien wat ze op ons bed hadden aangericht. Stelletje enge viespeuken.

Is helemaal gelukt fijne dag gehad en zo weer een jaar ouder geworden. Morgen maar weer eens bbq met de buren xxx Dennis