De grote dag

Oostenrijk, Kleinsölk

27 augustus 2011

De grote dag , we gaan op vakantie bij stralend warm weer ondanks de aanzegging dat er heel slecht weer vandaag zou zijn. We rijden helemaal binnendoor en tot Hohentauern hadden we al eens gereden maar vandaar was het ons nieuw. Het is gewoon prachtig om door de Hohentauern te rijden en we namen de tijd om op een prachtig stopplekje onze broodjes te eten. Dit alles nog steeds in de volle zon. We zagen wel steeds het slechte weer achter ons hangen en ik zei al tegen Jan , we moeten wel opschieten anders worden we ingehaald door het slechte weer.
We kwamen rondom 14 uur aan bij ons hotel Rainsberghof in Reichenfels. We werden verwelkomt door Loes en wegwijs gemaakt. Omdat we pas vanaf 16 uur op de kamer konden zijn we lekker op het terras met een pilsje gaan zitten. Pas rondom 17 uur brak bij ons hier ook het slechte weer uit en het stormde enorm, en flink regen. Ik had Jannick gesproken en die zei dat het bij ons al de hele dag regende en slecht was dus we waren inderdaad het slechte weer steeds voor gebleven.
Om 18.30 eten, wat ons ook goed smaakte. Dan naar de kamer en wat tv gekeken bij een enorm loeiende wind. We hebben een kamer aan de zijkant van het huis, groot genoeg met balkon , douche en toilet. Prachtig uitzicht heb je vanuit het hotel overal. Slapen was geen punt al baalde ik dat ik mijn speciale kussen vergeten ben. Ik heb een tweede kussen gekregen en nu gaat het al beter.
Jannick eventjes gesproken, wat een idiote mensen zijn er toch. Het noodweer storm en onweer was opgegeven maar toch waren er 3 gaan kletteren. De bliksem sloeg in de stalen kabel en ze hadden brandwonden, ze waren onderkoeld en hadden bevriezingsverschijnselen want het sneeuwde ook nog. Ze moesten dus van de wand gered worden door de bergredding en het ambulance personeel mocht ze verzorgen. Mensen stellen hun leven in de waagschaal omdat er zulke idioten zijn.