Gewoon gedaan er op uit

Oostenrijk, Liezen

Vanmorgen was ik alweer vroeg wakker en na de normale ochtend rituelen heb ik Isabel afgebeld en hals over de kop met Ingrid meegegaan. Die vroeg gisteren al of ik mee wilde maar eigenlijk zou Isa om 9 uur komen. Maar daar had ik ook even geen oren naar (ze verkoopt allerlei dingen van LR)
Dus geroepen dat ik toch mee ging en hop in de jas en schoenen en de auto in. Eerst hebben we Theresa naar school gebracht en dan naar Liezen. Ingrid moest naar de GKK en dan gingen we in de Arcade waar Ingrid met Sabrina naar de kapper wilde maar dat lukte niet brullen dus. Ik vond in de speelgoedwinkel een klettertouwladder voor aan het rek zocht ik al de hele winter en ze wilde bij de KIK kijken voor maillots , zij had niets en ik weer van alles en nog wat van nagelborsteltjes tot...........? Dan naar de Lutz en ik had niets nodig maar kwam toch met 2 takjes kunstforsythia naar buiten voor tussen mijn paastakken een beetje lente maken. Ze geven heel slecht en koud weer op inclusief sneeuw voor ons en tot minus 12. Dat is geen lente en als ik er al aangesnoven heb wil ik niet terug naar de winter.
We hadden nog tijd over dus ze vroeg mij heb je wat in Stainach nodig en ik altijd. Dus naar Stainach naar de Landena en ze hadden een hele vitrine met paasvlees, zoals runder en varkenstong, Osternkrainer en Osterschinken. Ik heb de Osterkrainer meegenomen moet je een kwartiertje koken en ze zijn er alleen met pasen en zo vers als je ze daar hebt koop je nergens. Ze zei ook zo uit de fabricage. Dan nog een hele Brie van bijna 1 1/2 kg die is zo goed en voor 8 Euro laat ik die niet liggen en er was weer knabbernossi dus ook een zak meegenomen.Wienerschnitzel, gepaneerde Leberkas en gepaneerde pikante Leberkas uit de diepvries, verder nog wat pastasauzen. Kom ik bij de auto vraagt Ingrid hadden ze nog wat bijzonders dus ik ja een hoek met Paasvlees dus ze zei oh maar dan moet ik toch ook nog even. En ze kwam met Osternkrainers en Osternschinken terug. Alles wat we daar kopen is zo goed van smaak en kwaliteit en goed voor de portemonnee.
In Gröbming aangekomen moesten we naar de Kamm Imbiss waar we gegrilde kipen hadden besteld. Hij staat er alleen vandaag en morgen met zijn grilkippen en dat zijn de lekkerste die er zijn dus Jannick had ze gisteren al telefonisch besteld want hij heeft er maar een x aantal en op is op. Dus Ingrid deur open en vraagt zijn ze klaar en ja dat waren ze . We waren net op tijd want na ons kwam de zondvloed. Dan Theresa gelijk uit school gehaald en op naar huis en gelijk aanvallen. Lekkere Semmel erbij en dan een halve kip pp is je buik wel vol.

Jan had vanmorgen van de dochter van onze buurvrouw haar moeders overlijdensbericht aangenomen. Toch nog lange tijd in een verpleeghuis geweest maar nu haar rust gevonden. Haar man stierf toen we net hier waren komen wonen. Het huis staat al enige tijd te koop. Dus maandag een condoleance bezoek afleggen en in de middag de kerkdienst. Tot op het laatst zag ze er tot in de puntjes verzorgd uit , vingernagels gelakt , make up en haren in de plooi.

Ingrid en jan zaten samen in het zonnetje buiten en Theresa was aan het spelen , Jan had de touwladder ook voor haar opgehangen. Genieten zo lang het kan al was het maar 17 graden in de zon maar geen wind. Toen de wind kwam weer snel alles dicht gemaakt en kwam iedereen weer binnen. Vanmorgen was er hele dikke mist maar op de terugweg al helemaal opgetrokken en zonnig geworden. De afgelopen dagen lag de sneeuwgrens vlak boven ons maar wij hadden niets.
Dan in de middag met Jan samen naar de Post gelopen, een pakje voor Mandy en nog wat gewone Post van jan weg gebracht. Rondje NKD en dan naar de kinderarts. Wat ik bij een kinderarts moet?? nou even navragen want Theresa zou als we in Nederland zouden zijn oorbellen laten steken. Maar nu gaan we niet en hier moet je het bij de kinderarts doen. Dus gevraagd en een afspraak gemaakt voor maandagmiddag om 17 uur. Kosten 35 Euro met steken en oorbellen. Dus thuisgekomen naar Ingrid en gevraagd of Theresa maandagmiddag iets heeft en nee dus maar nu wel. Theresa helemaal blij en in de wolken ,en Ingrid ziet overal spoken.
Jan is geheel in beslag genomen door zijn fotoboeken en het beschriften heerlijk om hem zo bezig te zien.

Zo weer een dag voorbij en elke dag is er een.

O, wat spannend! Wat zal ze dat leuk vinden!!! Ben benieuwd naar de foto's EN haar reactie. Xxx