Dag 6 Noodweer

Slovenië, Čatež ob Savi

Donnerstag 6 September
Wie das Wetter am Magnustag, es vier Wochen bleiben mag.
Christina van harte gefeliciteerd.

Wat een nacht hebben we gehad, gisteravond begon het noodweer en het duurde tot vanmorgen vroeg. Nu heb ik echt een onweerfobie en in een tentje zitten en dan echt heel erg onweer is voor mij een verschrikking. Tot half 3 was ik op en dan toch maar in bed gegaan en in slaap gevallen . Werd om 10 uur vanmorgen wakker en het was zwaar bewolkt nog maar wel warm. Tussen de middag maar de bbq aangezet want we hadden geen idee wat het later op de dag zou worden. In de middag kwam er al wat zon door maar wij zijn naar het binnenbad gegaan. Aan het eind van de middag was het dus gewoon weer blauwe lucht en zon. Dus dan maar een terrasje pakken en een lekker ijsje gegeten. Vanmorgen was het grote uittocht op de camping. Er zijn echt heel veel mensen weggegaan. Gisteren waren er al mensen weggegaan want hun kinderen hadden het niet meer naar hun zin en ze waren al 2 ½ week onderweg dus gingen ze maar naar huis. Klassiek voorbeeld van ouders die het hele jaar werken, de kinderen naar school , creche en naschoolse opvang en ze hebben geen idee wat ze 3 weken met hun kinderen moeten doen. We liggen af en toe echt in een deuk vanmiddag ook weer , dan liggen we op een ligstoel mensen te bekijken en er was een echtpaar die een partij ruzie hadden omdat vader niet met zijn kinderen op de waterglijbaan wilde. Moeders deed het zo wie zo niet en ze waren in gezelschap van nog meer mensen die met hun kinderen de glijbaan opgingen. Die 2 kinderen van hen huilen zo zielig. De kinderen waren groter dan 1.10m dus hadden alleen erop gemogen dan ga je toch buiten in het water wachten tot ze eruit komen. Ze hadden een partij ruzie niet te zuinig en het werkte bij veel mensen op de lachstuipen met het gevolg dat het steeds potsierlijker werd. Maar zielig voor de kinderen.
Er moeten echt cursussen komen hoe ga ik in mijn vrije tijd om met mijn kinderen! Vooral op een camping zie je gelijk of ouders samen voor hun kinderen opkomen of dat moeders veroordeeld is. Wij zitten dicht bij een toiletgebouw en dan zie je een vader met zijn dochtertje aankomen allebei in badjas , meisje met schattig eigen toilettasje en dan laat vader het kind lekker tutten en helpt wanneer het nodig is en dan samen weer terug. En ook een vader die ongeduldig met zijn zoontje bij het gebouw aankomt ,kind huilen, want dat wil wat anders maar pa weet precies hoe het snel moet. Kind helemaal overstuur en krijsend meegesleept naar de tent. Je ziet gezinnen gezellig samen en gezinnen die ieder voor zich maar aanklooien en de kinderen vaak anderen lastig vallen. Ook in het zwembad dat relatief jonge kinderen die niet kunnen zwemmen (een jaar of 6 / 7 ) in het golfslagbad alleen zijn en ik zag dat kind 3x ondergaan omdat hij dus niet in de golven kon blijven staan. Ik heb hem maar een duwtje de goeie kant opgeggeven. De badmeesters zitten hier de hele dag te telefoneren, zowel binnen als buiten. Ik denk dat er een complete schoolklas kan verzuipen voor die wat door hebben. Maar het blijft de verantwoordelijkheid van ouders vind ik. Gelukkig zie je ook veel ouders met plezier met hun kinderen in het zwembad. En waar dan ook het plezier van de kinderen uitstraalt.