Geen operatie voor Jan.

Om 7 ging de wekker en er gelijk uit. Jan wakker gemaakt. Ik ben altijd snel klaar maar bij Jan is het bijna kwart over 8 dat hij klaar was.
Om half 9 op weg naar Salzburg. De dag van de waarheid. Wordt Jan geopereerd of niet. We zullen het over een paar uurtjes weten.
We gingen ruimschoots op tijd weg en waren precies op tijd , dus bijna 2 1/2 uur gereden om er te komen. Dan echt slecht behandeld. Ze hebben niet naar de infectie gekeken en de operatie die ze hadden voorgesteld geeft hem 2 a 3 maanden voor het weer zo is. Dat heb ik van het begin af aan daar gezegd en dan wordt niet geluisterd. Dus ik vraag en wat nu? Nou dan moet ik maar een afspraak maken op het spreekuur van de urologie. Wat kwam ik vandaag doen ? Met de gratie van God heb ik voor elkaar gekregen dat wel de wisseling werd gedaan anders had ik volgende week weer gemoeten. Ik krijg steeds het gezeik over mij heen dat Jan te weinig drinkt. Dan moeten zij er wat aan doen want ik krijg dat al 25 jaar niet voor elkaar. De arts zei ik kan de wissel vanaf nu in Liezen doen. Ok dat is tenminste wat. Ook waren ze zo vriendelijk om wat zakken mee te geven. Dan eerst een kop koffie gedronken. Ik had Jan een fles drinken mee laten nemen . Dan zitten we 2 1/2 uur in de auto en hij drinkt niet. Dan staan we op het parkeerterrein en zeg hem drink nu de fles op. Nou wie dacht ik wel dat ik was dat doe ik niet. Dus een slokje. Maar waarschijnlijk voelde hij op zijn klompen aan dat het problemen zou geven dus in de wachtkamer begon hij ineens steeds een slokje te nemen. Nou dan ben je al te laat. Terug gelukkig sneller met 1 1/2 uur rijtijd. In Haus bij de McD wat gaan eten want daar was het wel tijd voor. En het ijsje van gisteren ook maar gegeten. We kwamen Theresa tegen die net uit de bus stapte dus even op de parkeerplaats bij hen thuis en even geknuffeld. Ze zag er down uit. Maar vrijdag zien we hen weer.Thuis gekomen eerst het Rote Kreuz afgebeld voor komende maandag. Dan de uroloog in Liezen gebeld. Nou ik kon een afspraak krijgen over 8 weken. (Jan moet over 4 weken wisselen) Toch de afspraak genomen. Ik kon bij een uroloog in Schladming terecht maar moet het dan zelf betalen, nou nee dat doen we niet. Dan Leoben het LKH gebeld daar kan Jan in november terecht. Tja niks te klagen over de gezondheidszorg . Dus Jan moet de komende maanden waarschijnlijk zijn buikkatheter houden. Dan de huisarts gebeld en ik heb woensdagochtend een afspraak, dan kan ik met haar erover spreken en Jan zijn bloedwaarden en de urine op ontstekingswaarden laten controleren. Nog even met Jannick en Meli gesproken en die weten ook geen raad.
Dan is het eind van de middag en ik ben op.